Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Nederland]
Nederland
Wat leven wij toch eigenlijk in een zielig landje. Mensen vertrouwen elkaar niet meer en als ze ook maar iets verdachts zien schreeuwen ze het meteen uit. Natuurlijk durven ze er zelf niet naar toe te stappen en bellen ze stoer 112 ! Want ja dat is een geniaal nummer dat alle problemen binnen no-time opgelost.

Vandaag was er ook weer iets in de hand. Een vrouw zag een verdachte schoen met draadjes die eruit staken. Ze belde uit paniek de politie op want stel dat deze schoen zou ontploffen. Dan zou heel Amsterdam weggeblazen worden. Het zal je maar gebeuren dat je op een sombere zondag bij je opa en oma koffie zit te drinken en dat opeens heel je wijk weggeblazen wordt. Dan ben je voorgoed je 2de inkomstenbron kwijt!

Om terug te komen op die schoen. Navraag liet blijken dat die schoen van een niets vermoedende clown was. Hij was hem kwijtgeraakt na een diefstal. In deze schoen zat een fototoestel waarmee hij * prachtige * plaatjes kon schieten tijdens zijn voorstellingen. Door deze * grap * is een straat 4 uur afgezet en stond er een peleton om deze Clowns schoen onschadelijk te maken. We weten nu al wat de voglende grap van deze clown zal gaan worden in zijn show..

Nederlanders zijn echte paniekvogels geworden. Als we 2 turken tegen komen steken we snel de straat over en kijken strak naar voren. Het zal maar gebeuren dat 1 van hun je gaat aankijken! Racisme zit hier maar in een klein hoekje en toch geven wij deze * buitenlanders * de schuld. Ze moeten zich maar aanpassen aan de maatschap wordt er gezegd.

Maar wat valt er nu aan te passen aan een maatschappij als de maatschappij niet eens naar deze personen kijkt? Zelf zou ik als Turk ook gewoon scheit krijgen aan deze Nederlanders en gewoon mijn gang gaan. Als we dan ook iedere persoon met een baard beschuldigen van terrorisme is het bijna helemaal gedaan. 2 turken wilde nog even snel in de trein bidden om daarna vrolijk uit te stappen op CS Amsterdam. Een oud stel vond dit niet kunnen en belde meteen de politie. Ja want welke idioot gaat nu in de trein naar de wc werd er gezegd! Nou mogen hun ook een keer. Als jij moet scheiten ga je toch ook geen 2 uur wachten voordat je kan! Nadat deze 2 turken al 5 uur lang in de cel hebben gezeten werd het de politie duidelijk dat er geen bom in het spel was, maar een doodnormale Bid-procedure. Als het nu 2 blanke nederlanders waren was er helemaal niks aan de hand geweest. Dit is gewoon 1 groot racisties wespen nest en toch geven we niet toe dat we eraan meedoen. Wat zijn wij toch een mietjes!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 13-11-2005 18:39
Antwoorden:
Needlekiller

Inactief

W00t, snel lezen Plaatje
`k edit zo wel weer Plaatje

[Needledit]
Nice nice, zoals je al op de chat zei:'Weinig humor, maar veel feiten´.
Het klopt ook allemaal wel, van deze columns kan je een hoop leren Plaatje.
Maar met de maatschappij van tegenwoordig is het toch ook niet veilig meer :-?
Valt mee dat je geen mocro's als subject heb genomen Plaatje.
Keep Going! PlaatjePlaatjePlaatje
[/Needledit]
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

13-11-2005 18:40
Dave-o

Gewist lid

w00t, f00n Plaatje mare, die buitenlanders komen hier, dus ze passen zich maar aan -.-`, maar van die turken in de plee vondt ik wel rasisme.
13-11-2005 18:45
Happyland 31

Gewist lid

lol vind het wel geinigPlaatje
13-11-2005 18:46
Bv202

Inactief

w00t weer een ownage topic

btw: dat van die schoen doet me denken aan dat de scouts( in belgie) een week geleden ofzo in een treinstation voor een spel een doos met BOM2 gelegdPlaatje.
heel het treinstation afgezet voor 3 uurPlaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-11-2005 19:04
Erikje90

Gewist lid

minder dit... en niet goed genoeg geïnofrmeerd over die trein. Het ging niet alleen over die wc maar was een deel...Plaatje
13-11-2005 19:10
Sir Mvl

Inactief

Hehe nice column weer Plaatje Er zitten inderdaad heel wat feiten in, maar het is ook echt zo.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-11-2005 19:32
Priamus

Gewist lid

Je hebt inderdaad gelijk. Die zogenaamde bomschoen is inderdaad een absurd verhaal. Toch is het goed dat mensen de dreiging serieus nemen. Ook al voorkom je daarmee maar één keer een aanslag, dan is het het waard.
13-11-2005 21:52
Athlox

Gewist lid

Het klopt eigenlijk wel. Maar het is vind ik niet erg dat dit soort dingen gebeuren. Dit laat zien dat we op onze hoede zijn voor terrorisme. Ik vind het dus allemaal wel mee vallen Plaatje
13-11-2005 22:02
Eikel363

Gewist lid

Haha, en ik word (sorry) steeds anti-buitenlander Plaatje! vrijdag fiets ik naar huis, zegt zo`n turk tegen me: Kijk niet naar mij, boerPlaatje ik had zo`n zin om m keihard voor ze bek te trappen PlaatjePlaatje
14-11-2005 21:39
Red Sword53

Black Member (3.0)

ik vind dat je gelijk hebt, mensen wantrouwen alles wat los en vast zit; respect en terrorisme zijn zo ongeveer de meest gebruikte woorden. Ik snap wel dat steeds meer mensen emigreren naar andere landen. Trek je je bek open, dan wordt die meteen weer dicht geslagen Plaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
19-11-2005 21:28
Bakara 66

Gewist lid

ownage topic ik ben geen racist hoor maar de enigen die aanslagen plegen zijn DE MOSLIMS nou zijn er een HELEBOEL aardigen moslims maar ook een paar slechten en een cristenlijke zou dit nou nooit doen

p.s. IK BEN ECHT GEEN RACIST

p.p.s zelf ggeloof ik eigelijk nietPlaatje
22-11-2005 16:14
Screech1992

Gewist lid

Bakara dit vind ik grote bullshit. Die `moslims` plegen simpelweg aanslagen omdat zij zo gediscrimineerd worden.
Als er een overval word gepleegd, staat er in de krant `[naam] [letter] pleegt overval`. Wij denken: `zal best.` Als een Marokkaan een overval pleegt, staat er in de krant: `Marokkaan [naam] [letter] pleegt overval` wij denken: `Weer een criminele marokkaan! wat een eikels`
En precies door dit soort kleine dingen plegen deze mensen, die over het algemeen hartstikke aardig zijn, als je ze met respect behandeld, daar is dat woord weer, aanslagen. Dus in vervolg eerst de oorzaak bij jezelf zoeken.
En een christen doet dit niet? Volkert v/d Graaf (moordenaar van Pim Fortuyn) was toch echt een gelovige hoorPlaatje! Denk plzz ff na voor je zoiets zegt.
Deze post betekent trouwens niet dat ik de daden van de terroristen goedkeur, ik druk jullie alleen maar met je neus op de feiten.
23-11-2005 17:44
Darth Papa

Gewist lid

lekkere column weer drass!
23-11-2005 17:50
Gregoryw

Rune Member (6.9)

Mooi, geschreven.Ik wist niet dat het in Nederland zo racistisch was...
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
23-11-2005 19:41
Ijmuide 222

Inactief

racisties = racistisch.

Heel netjes, ik vind wel dat je gelijk hebt, laatst was er ook iemand die zich ``verdacht`` gedroeg in een trein, gelukkig was er een politie Plaatje in de trein en die trommelde het hele arrestatie team erbij en ook nog wat mensen om de ``bom`` onschadelijk te maken, er was niks aan de hand, de trein mocht niet rijden, niemand mocht eruit.

Ik zelf ben zeker anti-racisme en ik vind het belachelijk dat dit soort dingen gebeuren.
Dit is weer zo`n meesterwerkje van Drass, echt waar.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
16-12-2005 17:37
Antwoord 1-15 van 22 totaal.
>> Volgende 7

Reageren:

Gasten mogen niet posten!