Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Nederland]
Nederland
Wat leven wij toch eigenlijk in een zielig landje. Mensen vertrouwen elkaar niet meer en als ze ook maar iets verdachts zien schreeuwen ze het meteen uit. Natuurlijk durven ze er zelf niet naar toe te stappen en bellen ze stoer 112 ! Want ja dat is een geniaal nummer dat alle problemen binnen no-time opgelost.

Vandaag was er ook weer iets in de hand. Een vrouw zag een verdachte schoen met draadjes die eruit staken. Ze belde uit paniek de politie op want stel dat deze schoen zou ontploffen. Dan zou heel Amsterdam weggeblazen worden. Het zal je maar gebeuren dat je op een sombere zondag bij je opa en oma koffie zit te drinken en dat opeens heel je wijk weggeblazen wordt. Dan ben je voorgoed je 2de inkomstenbron kwijt!

Om terug te komen op die schoen. Navraag liet blijken dat die schoen van een niets vermoedende clown was. Hij was hem kwijtgeraakt na een diefstal. In deze schoen zat een fototoestel waarmee hij * prachtige * plaatjes kon schieten tijdens zijn voorstellingen. Door deze * grap * is een straat 4 uur afgezet en stond er een peleton om deze Clowns schoen onschadelijk te maken. We weten nu al wat de voglende grap van deze clown zal gaan worden in zijn show..

Nederlanders zijn echte paniekvogels geworden. Als we 2 turken tegen komen steken we snel de straat over en kijken strak naar voren. Het zal maar gebeuren dat 1 van hun je gaat aankijken! Racisme zit hier maar in een klein hoekje en toch geven wij deze * buitenlanders * de schuld. Ze moeten zich maar aanpassen aan de maatschap wordt er gezegd.

Maar wat valt er nu aan te passen aan een maatschappij als de maatschappij niet eens naar deze personen kijkt? Zelf zou ik als Turk ook gewoon scheit krijgen aan deze Nederlanders en gewoon mijn gang gaan. Als we dan ook iedere persoon met een baard beschuldigen van terrorisme is het bijna helemaal gedaan. 2 turken wilde nog even snel in de trein bidden om daarna vrolijk uit te stappen op CS Amsterdam. Een oud stel vond dit niet kunnen en belde meteen de politie. Ja want welke idioot gaat nu in de trein naar de wc werd er gezegd! Nou mogen hun ook een keer. Als jij moet scheiten ga je toch ook geen 2 uur wachten voordat je kan! Nadat deze 2 turken al 5 uur lang in de cel hebben gezeten werd het de politie duidelijk dat er geen bom in het spel was, maar een doodnormale Bid-procedure. Als het nu 2 blanke nederlanders waren was er helemaal niks aan de hand geweest. Dit is gewoon 1 groot racisties wespen nest en toch geven we niet toe dat we eraan meedoen. Wat zijn wij toch een mietjes!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 13-11-2005 18:39
Antwoorden:
Screech1992

Gewist lid

quote:
Ijmuide 222 zei: ``verdacht`` gedraagde in
Gedraagde? Gedroeg!Plaatje Wat had je op Nederlands jongetjePlaatje?Plaatje
16-12-2005 17:44
Mats

Gewist lid

quote:
Bakara 66 zei: ownage topic ik ben geen racist hoor maar de enigen die aanslagen plegen zijn DE MOSLIMS nou zijn er een HELEBOEL aardigen moslims maar ook een paar slechten en een cristenlijke zou dit nou nooit doen

p.s. IK BEN ECHT GEEN RACIST

p.p.s zelf ggeloof ik eigelijk nietPlaatje

je zegt dat christenen dit nooit zouden doen,... kijk eens naar irak, die bomaanslagen zijn moslims, maar amerika valle gewoon een land binnen en leggen hun wil op... dan moet je maar eens zegge wat jij het extreemste vind...
btw drass, nice column, ik ben het helemaal met je eens
16-12-2005 21:37
Reinaert1989

Inactief

quote:
Screech1992 zei: Bakara dit vind ik grote bullshit. Die `moslims` plegen simpelweg aanslagen omdat zij zo gediscrimineerd worden.
Als er een overval word gepleegd, staat er in de krant `[naam] [letter] pleegt overval`. Wij denken: `zal best.` Als een Marokkaan een overval pleegt, staat er in de krant: `Marokkaan [naam] [letter] pleegt overval` wij denken: `Weer een criminele marokkaan! wat een eikels`
En precies door dit soort kleine dingen plegen deze mensen, die over het algemeen hartstikke aardig zijn, als je ze met respect behandeld, daar is dat woord weer, aanslagen. Dus in vervolg eerst de oorzaak bij jezelf zoeken.
En een christen doet dit niet? Volkert v/d Graaf (moordenaar van Pim Fortuyn) was toch echt een gelovige hoorPlaatje! Denk plzz ff na voor je zoiets zegt.
Deze post betekent trouwens niet dat ik de daden van de terroristen goedkeur, ik druk jullie alleen maar met je neus op de feiten.


das cker waar, dr was ook een of andere surinamer die had wat fouts gedaan, kwam ie met nationaliteit in het nieuws, en zn reactie was dat als ie wat goeds had gedaan dan was ie nederlander, deed ie wat fouts was ie meteen surinamer.
dat vind ik echt erg, de media die iedereen opfokt.

goeie column Drass, zouden meer mensen moeten lezen.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
(sk1l-edit) Je sig was way to big, zorg dat je dit op orde krijgt!(/sk1l-edit)
16-12-2005 22:01
Everttensing

Gewist lid

amen.....prachtige collumnPlaatje! stuur hem naar de krantPlaatje! nee naar de regeringPlaatjePlaatje
16-12-2005 22:05
Mats

Gewist lid


quote:
K3ttino zei: w00t, f00n Plaatje mare, die buitenlanders komen hier, dus ze passen zich maar aan -.-`, maar van die turken in de plee vondt ik wel rasisme.

ik ken de situatie in nl niet zo goed, maar wel in belgie en ik denk dat die toch wel ongeveer hetzelfde is als in nl.
denk je dat die allochtonen naar hier zijn gekomen tegen de wil in vd autochtonen(in eht begin toch) Nee, ze werden naar hier gehaald omdat ze zo goedkoop waren... dus zij komen niet hier, wij halen ze hier!
16-12-2005 22:20
Bobsel

Rune Member (6.9)

quote:
Gregoryw zei: Mooi, geschreven.Ik wist niet dat het in Nederland zo racistisch was...

En dit is in Nederland in het algemeen, moet je maar eens naar zo`n boerengat komen waar ik woon Plaatje

True true, very true. Weeral een mooi verhaal Batje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-12-2005 10:53
Dutchgirl_69

Inactief

Ontzettend mooi maar verPlaatje w niet meer van ik vindt deze prachtig beter dan vorige zelfPlaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
22-8-2007 02:00
Antwoord 16-22 van 22 totaal.
Vorige 15 <<

Reageren:

Gasten mogen niet posten!