Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Het groene boekje]
Het groene boekje
Het groene boekje

Wat een machtig mooi boekjes is dat toch. Hoe hebben ze het zo kunnen noemen. Eigenlijk zou het
rode boekje heten. Mensen maken namelijk fouten en die worden altijd op school met een rode
pen onderstreept. Hoe erg je ook zeurt bij je leraar dat je het toch goed hebt. Die dikke
rode streep zal eronder blijven staan. Dus welke achterlijke idioot heeft het dus het groene boekje genoemd. Als je kijkt naar het niveau van ABN binnen RSR schrik je toch wel even wakker.
Als leraar is dit meer een nachtmerrie dan een nattedroom. Inplaats van een condoom kan hij beter een tampon erbij pakken.. Zo erg is het!

Mensen hebben zelf niet door dat spreektaal iets heel anders is als schrijftaal. Wanneer een belg
iets post waarbij zijn moeder niet eens kan verstaan dat hij gaat scheiten, omdat hij net
teveel bruine bonen heeft gegeten weet je dat er iets mis is. Wanneer deze belg dan ook nog
eens terug komt om na 1 maand het nog eens goed te proberen te vertellen op het forum weet je
dat je de poppen aan het dansen hebt. Deze personen hebben niet door dat praten met volle mond nog beter te verstaan is dan dat hun ABN proberen te typen.

Als we dan kijken naar het * type * RSR lid die het gebruiken van hoofdletters of leestekens
flauwekul vindt zie je toch wel een verschil met de belg die niet eens weet dat er hoofdletters bestaan! We hebben ook de Nederlandse vorm van een RSR lid die het typen ook niet heeft geleerd achter zijn schrijfmachine. Of hij blijft steken achter zijn capslock knop of er zit weer een chipje tussen zijn shift knop in zodat hij af en toe een hoofdletter aan het typen is. Die laatste optie is het grootst, omdat de meeste Rsr leden achter hun pc aan het eten zijn. Leren doen ze
natuurlijk niet zodat hun spelling net zo beroerd is als een Somaliër die om de 3 weken naar school probeert te gaan, maar erachter komt dat zijn school op zondag gesloten is.

Als je dus in het algemeen bekijkt heb je 4 soorten groepen taalkundige leden in de clan.

Groep 1: De analfabeten die het presteren om het woord Dichtbij in zijn geheel foutief te schrijven ( Tiegbei ).
Groep 2: De leden die weten dat ze niet kunnen typen, maar toch vragen of ze nu eindelijk een zin goed hebben getypt, wat natuurlijk niet het geval is.
Groep 3: Leden die andere leden verbeteren alleen die het dan nog fout hebben.
Groep 4: Bartho

Je kan wel concluderen wanneer je begint met een groen boekje en je eindigt met iets wittigs dat er grote veranderingen zijn gekomen binnen je clan. Was eerst het forum nog bezaaid met witte stippen nu is dat met rode strepen van weer gebannde leden, omdat ze weer de standaard zin tegen een mod hadden gezegd. ~Wilt jei mein bedge goedkuuren, ik wagt al versgrikkeleik lang! ~
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 24-10-2005 00:48
Antwoorden:
Arnoud X122

Retired Sub-Leader (R)

ROFL ownedPlaatje
Ook dit keer weer knap geschrevenPlaatje
Meesterlijk gewoonPlaatje

[Xedit]Jij bent type 3Plaatje Je zegt dat anderen goed moeten spellen, terwijl flauwekul toch echt aanelkaar isPlaatje (Srry, moest evenPlaatje ) [/Xedit]
[Xedit2] Bah, je hebt et aanelkaar gezetPlaatje [/Xedit2]

Greetz,
Arnoud X122
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-10-2005 00:51
Raylifes

Gewist lid

Rofl, geweldig, dat is bijna het enige wat ik ervan kan zeggen...
Het is alleen jammer dat ik het binnen 2 minuten al gelezen heb, terwijl het veel langer duurt om te schrijven...

Maar alsnog ben ik er erg blij mee. Plaatje

Leuk btw, om Bartho nog eens te noemen.


Jammer trouwens dat het er zo verneukt uitziet vanuit kladblok.
24-10-2005 00:52
Wismerhill99

Inactief

Ik vindt het leuk, maar waarom altijd de Belgen?

Ik ben ook Belg en hoor dat deel niet zo graag

Maar dan nog! hij OWNEDPlaatje!Plaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-10-2005 00:59
Benniebob

Gewist lid

RoflPlaatje.

Nice 1 batjePlaatje.

Ik wis trouwens niet dat het colums bord bestonPlaatje.
24-10-2005 06:41
Mrkuolematon

Gewist lid

het board bestaat nog maar pas (zie nieus)
nice hoe doe je dat toch telkens keer en dan ook nog telkens zo goed..
anyway nice gedan hoor
24-10-2005 07:14
Warofwar0

Gewist lid

quote:
Wismerhill99 zei: Ik vindt het leuk, maar waarom altijd de Belgen?

Ik ben ook Belg en hoor dat deel niet zo graag

Maar dan nog! hij OWNEDPlaatje!Plaatje


volledig mee eens pak eens nen afrikaan ofzo of ne chinees dan voelt niemand zich in rsr slecht(denk ik)
24-10-2005 07:20
Nighthell14

Inactief

Whahaha je haalt de woorden uit m`n mond batje..had je nou echt de moeite genomen om dit te doen?Plaatje

Anyways goeie topic!
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-10-2005 07:20
X Ranged Z

Gewist lid

Heil Herr Drass. Nouw Drassie, hij was weer meesterlijk. Je bent een prima schrijver die met veel overtuiging een column weet te schrijven. Dit stukje refereert toch niet stiekem een heel klein beetje naar rsr Plaatje
24-10-2005 08:02
Donsniperboy

Gewist lid

Leuk geschreven Plaatje Ook zelf verzonnen of dat niet ?

Bartho ? ^^ of zitten er nog fouten in Plaatje
24-10-2005 08:27
Erikje90

Gewist lid

Leuk maar..... die titel die heb je van mijPlaatje

He bik op non-rs geplaats al paar dagen geledenPlaatje

En badge wordt nooit gezegd in de berichtenbalkPlaatje

Dat kan namelijk nietPlaatje
24-10-2005 09:15
Lara Barbara

Gewist lid

Leuk geschreven hoor Plaatje

En Drass hoor jij bij groep 1, 2, 3 of 4? Plaatje
24-10-2005 09:37
Vincent20001

Gewist lid

mooi geschreven...tot de volgende maar.Plaatje
24-10-2005 09:37
Legolas13666

Gewist lid

Super stukjePlaatje Echt geweldigPlaatje!
24-10-2005 09:42
666megaminer

Inactief

Yup, nice, maar die laatste zin, wat is daar mis mee? Plaatje
Maar heb je je post nog wel na het posten overgekeken? Er staan veel enter`s in het midden van de zin Plaatje (niet zeuren van je hebt geen punt aan het einde van die zin: de smily is de punt Plaatje )
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Your file is not found
If you must file a complaint
Send it to Bill Gates

24-10-2005 09:46
Ilovearagorn

Leader (9)

mooi geschreven kerel!

maar miss moet er nog een groep 5 bij:
mensen die lui zijn en de helft van t woord inslikken

(ik dus, srry daarvoor)
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-10-2005 10:42
Antwoord 1-15 van 59 totaal.
>> Volgende 15

Reageren:

Gasten mogen niet posten!