Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Het groene boekje]
Het groene boekje
Het groene boekje

Wat een machtig mooi boekjes is dat toch. Hoe hebben ze het zo kunnen noemen. Eigenlijk zou het
rode boekje heten. Mensen maken namelijk fouten en die worden altijd op school met een rode
pen onderstreept. Hoe erg je ook zeurt bij je leraar dat je het toch goed hebt. Die dikke
rode streep zal eronder blijven staan. Dus welke achterlijke idioot heeft het dus het groene boekje genoemd. Als je kijkt naar het niveau van ABN binnen RSR schrik je toch wel even wakker.
Als leraar is dit meer een nachtmerrie dan een nattedroom. Inplaats van een condoom kan hij beter een tampon erbij pakken.. Zo erg is het!

Mensen hebben zelf niet door dat spreektaal iets heel anders is als schrijftaal. Wanneer een belg
iets post waarbij zijn moeder niet eens kan verstaan dat hij gaat scheiten, omdat hij net
teveel bruine bonen heeft gegeten weet je dat er iets mis is. Wanneer deze belg dan ook nog
eens terug komt om na 1 maand het nog eens goed te proberen te vertellen op het forum weet je
dat je de poppen aan het dansen hebt. Deze personen hebben niet door dat praten met volle mond nog beter te verstaan is dan dat hun ABN proberen te typen.

Als we dan kijken naar het * type * RSR lid die het gebruiken van hoofdletters of leestekens
flauwekul vindt zie je toch wel een verschil met de belg die niet eens weet dat er hoofdletters bestaan! We hebben ook de Nederlandse vorm van een RSR lid die het typen ook niet heeft geleerd achter zijn schrijfmachine. Of hij blijft steken achter zijn capslock knop of er zit weer een chipje tussen zijn shift knop in zodat hij af en toe een hoofdletter aan het typen is. Die laatste optie is het grootst, omdat de meeste Rsr leden achter hun pc aan het eten zijn. Leren doen ze
natuurlijk niet zodat hun spelling net zo beroerd is als een Somaliër die om de 3 weken naar school probeert te gaan, maar erachter komt dat zijn school op zondag gesloten is.

Als je dus in het algemeen bekijkt heb je 4 soorten groepen taalkundige leden in de clan.

Groep 1: De analfabeten die het presteren om het woord Dichtbij in zijn geheel foutief te schrijven ( Tiegbei ).
Groep 2: De leden die weten dat ze niet kunnen typen, maar toch vragen of ze nu eindelijk een zin goed hebben getypt, wat natuurlijk niet het geval is.
Groep 3: Leden die andere leden verbeteren alleen die het dan nog fout hebben.
Groep 4: Bartho

Je kan wel concluderen wanneer je begint met een groen boekje en je eindigt met iets wittigs dat er grote veranderingen zijn gekomen binnen je clan. Was eerst het forum nog bezaaid met witte stippen nu is dat met rode strepen van weer gebannde leden, omdat ze weer de standaard zin tegen een mod hadden gezegd. ~Wilt jei mein bedge goedkuuren, ik wagt al versgrikkeleik lang! ~
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 24-10-2005 00:48
Antwoorden:
Hyperman36

Gewist lid

quote:
Leren doen ze
natuurlijk niet zodat hun spelling net zo beroerd is als een Somaliër die om de 3 weken naar school probeert te gaan, maar erachter komt dat zijn school op zondag gesloten is.

Lol, leuke vergelijking Plaatje. En met die groepen is ook erg goedPlaatje.

Rate 9/10. Dat er nog maar vele mogen volgen. Proost Plaatje.
24-10-2005 10:59
Priamus

Gewist lid

Bartho?...


Mooi werk, Batje. Plaatje
24-10-2005 11:07
Bv202

Inactief

bartho of priamus waarschijnlijk Plaatje
hmmm, op op hoofdletters let ik nooit, dan doe ik te lang aan een bericht Plaatje
wel weer zon leuk berichtPlaatje
9.5/10
mss kan groep 5 er idd bij, voor de rest own je weer Plaatje

btw: ik let wel op leestekens, niet op hoofdletters.
zonder hoofdletters is het nog leesbaar, zonder leestekens niet hoorPlaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-10-2005 12:23
00 Boy 00

Gewist lid

You rulePlaatje Erg vermakelijk om die verhaal te lezen Plaatje Plaatje
24-10-2005 12:33
Rattenhoofd

Rune Member (6.0)

quote:
Arnoud X122 zei: ROFL ownedPlaatje
Ook dit keer weer knap geschrevenPlaatje
Meesterlijk gewoonPlaatje

[Xedit]Jij bent type 3Plaatje Je zegt dat anderen goed moeten spellen, terwijl flauwekul toch echt aanelkaar isPlaatje (Srry, moest evenPlaatje ) [/Xedit]
[Xedit2] Bah, je hebt et aanelkaar gezetPlaatje [/Xedit2]

Greetz,
Arnoud X122


Groep 5: mensen die een chipje onder de : en de P knop vast hebben zitten -.-

Dit terzijde. Mooie column, maar als immer Bartho-hater moet ik toch opmerken dat het tamelijk onnodig is om zijn naam hier weer neer te zetten.


P.S: ik weet zeker dat je de column nog 100x nagelopen bent of je niet per ongeluk een fout had gemaakt, en daarmee eindeloos voor schut had gestaan Plaatje mooi werk Bart.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Photobucket
24-10-2005 12:50
Bamberg88

Gewist lid

Je mist de groep tussen bartho en degene die het goed denken te hebben Plaatje.

Mooi werk weer.
24-10-2005 12:54
Wismerhill99

Inactief

quote:
Warofwar0 zei:

volledig mee eens pak eens nen afrikaan ofzo of ne chinees dan voelt niemand zich in rsr slecht(denk ik)


Maar praat eens deftig, dit is een colums board,
en dan nog het groene boekje genaamd!

Dus let op je taal, hoofdletters en leestekens Plaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-10-2005 13:42
Silvfo

Gewist lid

Whahaha dit word een geweldig board zo te merken Plaatje
Maar toen ik bij groep 4 Bartho_E zag staan moest ik wel ff lachen Plaatje

quote:
Lara Barbara zei:
En Drass hoor jij bij groep 1, 2, 3 of 4? Plaatje


Batje probeert bij groep 4 te horen, nou is kijken of hij dat vol kan houden Plaatje

quote:
Bamberg88 zei: Je mist de groep tussen bartho en degene die het goed denken te hebben Plaatje.


En jij hoort zeker bij de groep die het goed denkt te hebben hé? Plaatje
24-10-2005 13:53
Don_8224

Gewist lid

mooi gedaan!Plaatje
24-10-2005 14:19
Gizmo17110

Gewist lid

Belg is met een hoofdletter B Plaatje. Plaatje
24-10-2005 16:39
Nabuko Hond

Inactief

Volgens mij heb je het in dat deel over Biteshoe Plaatje?
Nice work Plaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-10-2005 16:55
Rodin38

Gewist lid

Helaas kerel, ik zie een typfoutPlaatje.

Het werkwoord "bannen" heeft als voltooid deelwoord "geband", en het adjectief wordt dan "gebande", en dat bevat echt maar 1 "n"Plaatje.

Voor de rest is dit schrijven natuurlijk een exponent van je intellectualiteit.

Voor ik op "Post!" druk, wil ik nog een van mijn ergernissen uiten. Er is een zeer grote groep mensen die in plaats van het woord "eens" het woord "is" gebruiken. Dit is incorrect en zeer storend.

Rodin

[edit]Nog iets: Natte droom zijn twee woorden[/edit]
24-10-2005 17:16
Rezer88

Rune Member (6.9)

Hahaha nice batje erg nice Plaatje Het is ook wel echt een verhaal op jou niveau Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Rezer88 - Banned November 17th. Current owner of Melchiah_1 ~ http://www.nomercy-clan.com ~
24-10-2005 18:18
Hyperman36

Gewist lid

quote:
Bv202 zei: bartho of priamus waarschijnlijk Plaatje
hmmm, op op hoofdletters let ik nooit, dan doe ik te lang aan een bericht Plaatje
wel weer zon leuk berichtPlaatje
9.5/10
mss kan groep 5 er idd bij, voor de rest own je weer Plaatje

btw: ik let wel op leestekens, niet op hoofdletters.
zonder hoofdletters is het nog leesbaar, zonder leestekens niet hoorPlaatje


Het is een column he.
Rodin, van jou type moeten we er meer hebben.
24-10-2005 18:23
Flikkerman

Gewist lid

Ik ben een type dat voor een naam een hoofdletter moet schrijven,neurotisch trekje?Altijd als ik iets een naam geeft moet met hoofdletter en punt Plaatje.Maar ja,met pc typ je soms snel en gaat dat verkeerd.
24-10-2005 18:25
Antwoord 16-30 van 59 totaal.
Vorige 15 << >> Volgende 15

Reageren:

Gasten mogen niet posten!