Quests/P2P: Love Story

« Terug naar Quests/P2P

Geschreven door Elanthiel. Laatste aanpassing was op 18-4-2014 door Elanthiel.
1 - Quest Start
Lengte: Medium
Moeilijkheid: Moeilijk
Skills nodig: 77 magic, 68 construction, 68 smithing, 67 crafting
Quests nodig: Swan Song, Sir Amik Varze gered in Recipe for Disaster
Items nodig: Chisel (toolbelt), steel bar, mithril bar, 2 oak planks
Aangeraden: Combat gear (neem sowieso melee mee, en neem ook ranged of magic mee), bescherming tegen drakenvuur (antidragon shield / dragonfire shield / antifire potion / super antifire potion) voedsel, hoog combat level
Startpunt: Mabel, bij de schuur ten noordoosten van Draynor Village



2 - Mabel's Ring
Mabel heeft een probleem. Ze is haar ring kwijt, het is een hele dure ring en ze is hem in de schuur verloren. Ze heeft geen idee hoe ze die nou weer terug kan krijgen, en daar heeft ze veel moeite mee. Ga de ladder ten noorden van haar op, en daar zie je de ring liggen.

Je kan er alleen niet direct naartoe, daarom moet je nog wat hooibalen verschuiven. Schuif de noordelijke baal twee naar het westen, dan de twee balen direct ten zuiden van je nog verder naar het zuiden. De twee balen die nu ten zuidoosten van je staan schuif je ook naar het zuiden, en dan duw je richting het westen. Dan eenmaal nog naar het zuiden, en je kan bij de ring.

Als je de ring pakt, gebeurt er iets onverwachts:


Als je beneden aankomt loopt Zenevivia rond, en heeft Mabel zich in een zak verscholen. Praat met Mabel. Ze schijnt enorm bang te zijn van Zenevivia. Praat met Zenevivia, en je komt er achter waarom. Ze is helemaal gestoord!


3 - Een duo-duel
Zenevivia vertelt je dat ze je kent. Jij bent de avonturier die heel veel verschillende willekeurige taken heeft gedaan voor allerlei mensen, zonder enige vorm van reden. En omdat jij blijkbaar willekeurige taken zo leuk vindt, heeft ze voor jou ook een enorm belangrijke missie. Je moet een ..
.. twijgje zoeken. In de hooibalen, die om haar heen staan.
Doorzoek een willekeurige hooibaal en je vindt een twijgje. Geef deze aan Zenevivia.
Hoe meer je met haar praat, en hoe meer twijgjes je in de hooibalen gezocht hebt voor Zenevivia, hoe meer je er achter komt dat ze een gruwelijke hekel heeft aan avonturiers. En in het bijzonder aan Dionysius, de Wise Old Man die in Draynor Village tegenover de bank woont. Ze wil jullie allebei bevechten om te bewijzen dat ze twee machtige avonturiers aan kan. Het wordt een gevecht tot de dood. Nadat je de uitdaging geaccepteerd hebt (je hebt helaas niet echt een andere keus), teleporteert ze weg.

Tijd om een gesprekje aan te gaan met Dionysius.
4 - Huizendiefstal
Zorg dat je de items in de questbeschrijving bij je hebt, maar hou wel nog wat inventory space over.

Praat nu met de Wise Old Man. Hij bevindt zich in zijn huis ten noorden van Draynor Village bank. Vertel hem dat je met Zenevivia hebt gesproken, en hij wordt ineens heel bang.


Hij bekent dat Zenevivia ooit zijn geliefde was. Er volgt een lange cutscene waarin je hun liefdesleven beschreven ziet, in typische RuneScape stijl: met zoveel mogelijk emotes.
Uiteindelijk groeien ze uit elkaar, en bevechten ze elkaar in de Wilderness. De Wise Old Man wint het gevecht, maar verliest zijn geliefde. En als wraak heeft Zenevivia het huis van de Wise Old Man gestolen.


Praat weer met de Wise Old Man, en hij volgt je naar Rimmington, waar zijn huis ooit stond.
Als je aankomt bij het Rimmington House Portal, praat weer met de Wise Old Man. Hij kan nog steeds zijn huis niet in, maar gelukkig weet hij wel waar het aan ligt.

Juist ja.

Gelukkig weet hij ook wel wat hij er aan wil doen, en daarvoor heb je een chisel nodig. Gelukkig zit deze al in je toolbelt, maar voordat je er aan toe komt hem dat te vertellen, is de Wise Old Man al naar het huis van Hengel gegaan, net ten zuidoosten van het House Portal.

Praat weer met de Wise Old Man. Hij geeft je een stapel teleport tablets. Sterker nog: een flinke stapel: je krijgt er 100. Maar dat is ook alles wat hij heeft, dus daar moet je het mee doen. Als het niet genoeg is, moet je zelf voor meer zorgen. Als je na de quest nog overhoudt, mag je ze houden.
Hij laat je zien hoe je House Tablets moet chippen. Een van de 100 tabs verandert in een chipped tablet.


Maak de tablet open en je krijgt een puzzeltje. Verbindt de Start Node aan de onderkant van de tablet met de Destination Node aan de bovenkant van de tablet, doormiddel van de Conduit Tiles die aan de zijkant staan. De oplossing is als volgt:


5 - Het huis in
Ga naast de Wise Old Man staan, en breek de chipped tablet. Jullie zullen geteleporteerd worden naar het huis waar Zenevivia nu woont. Ze heeft het wel wat aangepast, zo blijkt. De Wise Old Man waarschuwt je dat als je dood gaat, je al je spullen kwijt raakt (nouwja, gravestone komt in Rimmington te staan).

De enige manier om Zenevivia te bereiken is via de kerker. Loop de kerker in. Nu kan je kiezen om de Wise Old Man voor te laten gaan, of om zelf het voortouw te nemen. Hoe dan ook, er gaat een val af, en die moet eerst ontmanteld worden. De Wise Old Man heeft wel een idee, daar heeft hij 2 oak planks, een mithril bar en een clockwork, of steel bar voor nodig. En aangezien je braaf doet wat deze guide je vertelt en al die spullen al bij je hebt, zal de Wise Old Man daar bijzonder verbaasd op reageren.


Ga naar de workshop, en maak een clockwork mechanism van je steel bar. Praat met de Wise Old Man en hij vertelt je wat je moet doen. Je maakt automatisch, met zijn hulp een dummy.


Nu zul je als dummy rondlopen in de kerker van Zenevivia. Je moet zoveel mogelijk vallen vinden. Er is een paarse gloed om je scherm heen, en je hebt geen controle over je camera. Maar lopen is hetzelfde als normaal Er zijn aardig wat traps.

De ingangskamer heeft 1 val
De andere kamers met monsters hebben elk 2 vallen, op de kamer met de Pit Scarabite na, die heeft er maar 1.
De kamer met de trap naar boven heeft ook nog 1 val.

Klim een trap op en je keert terug naar jezelf, en de Wise Old Man. Ga nu weer de dungeon in. Als je goed hebt opgelet, heb je al een beetje een idee wat je te wachten staat: combat.

6 - Knokken in de kerker
De monsters die je in de kerker moet verslaan zijn allemaal relatief simpel. En bovendien helpt de Wise Old Man je ook nog mee.

De Pit Dog is level 90 en zwak voor Magic, hij is redelijk makkelijk te verslaan.
De Pit Orge is level 100 en ook zwak voor Magic. Net als met de hond zou dit niet lang moeten duren.
De volgende vijand is de Pit Rock Protector. Level 110 en - je raadt het al - zwak voor magic.
De Pit Scarabite die daarop volgt is level 116 en zwak voor .. wacht even .. melee. Maar nog steeds een fluitje van een cent.
De Pit Black Demon is level 120 en .. jawel, weer zwak voor magic.
En nu kom je aan bij de Pit Iron Dragon. Deze is level .. schrik niet .. 204. Drink je antifire pot, of zorg ervoor dat je bescherming tegen drakenvuur hebt. Net zoals normaal bij metal dragons, als je een eindje ervan weg staat, doet hij alleen maar drakenvuur. Ondanks het hoge combat level is deze toch met een paar hits dood.

Praat met de Wise Old Man, en hij vertelt je dat hij het goed wil maken met Zenevivia.

7 - Zenevivia zelf
Ga de trap op en praat met Zenevivia. De Wise Old Man probeert het goed te maken, maar zoals dat hoort in een verhaal als dit: dat lukt totaal niet.


Ga nu het gevecht met Zenevivia aan. Ze zal ancient magicks gebruiken op zowel de Wise Old Man als op jou. De Wise Old Man doet zelf wel een beetje damage, maar niet veel. Ze maakt ook af en toe vlammen onder je en om je heen. Deze vlammen doen tussen de 30 en 40 damage elke tick, en gaan na een paar seconden weer uit.


Vier keer tijdens het gevecht teleporteert ze zichzelf bovenop een van haar standbeelden. Ze gebruikt dan bovendien protection prayers tegen ranged of magic, afhankelijk van welke stijl je gebruikt. Je zult in dit stadium dus ofwel de Wise Old Man het werk moeten laten doen, ofwel melee gebruiken. Laat de vlammen om het standbeeld heen uit gaan, en ga dan midden tussen twee standbeelden in staan. Als je dat niet doet, trapt ze je naar achteren en kan je haar niet bereiken met melee.


Praat weer met haar als je haar verslagen hebt. Je loopt de kamer uit, en luistert naar het gesprek tussen de Wise Old Man, en Zenevivia. Hij vertelt haar dat hij van plan is om - naast de Draynor Bank - nu ook de Wizards Tower te beroven. Als dat maar goed gaat...

8 - Wizards Tower
Na weer een cutscene vol emotes, vindt je jezelf terug in het huis van de Wise Old Man, in Draynor Village. Zenevivia heeft de gestolen partyhat op, en ze hebben besloten in Draynor Village te blijven wonen. En hoe hard je ook zeurt, de partyhat krijg je niet.


Vraag naar Mabel's ring. Ze vertellen dat ze van plan zijn heel binnenkort de Wizard Tower aan te vallen, en vertellen je naar boven te gaan en door de telescoop te kijken. Wat hier verder gebeurt mag je zelf bekijken.

Als de cutscene klaar is, loop je weer terug naar beneden, en praat je met de Wise Old Man.
9 - Gefeliciteerd, quest voltooid!

Reward: 2 Quest Points, 50k Construction xp, 50k Magic xp, 40k Smithing xp, 40k Crafting xp, 30k coins, mogelijkheid om house teleport tablets aan te passen om naar elk house portal te gaan. De mogelijkheid om Dungeon Pits te maken, de Dark Stone huisstijl, een permanente korting op de prijs van bedienden in je huis, twee Keys en twee Hearts of Ice voor Treasure Hunter.

Na de quest:
De guard die in de boom zit naast Draynor Bank kan er niet meer uit. Hak de boom om voor 5k coins.
Je kan de ring terug brengen naar Mabel. Ze zit nog steeds in haar zak. Hier krijg je een 10k xp lamp voor.
De dwerg Runvastr in oost Keldagrim (ten zuiden van de pickaxe shop) geeft je zijn dagboek. Ga hiemee naar de Wise Old Man en je chipped tablets kunnen ook naar Trollheim teleporten.




Geschreven door Elanthiel. Laatste aanpassing was op 18-4-2014 door Elanthiel.

Heb je opmerkingen over of verbeteringen voor deze guide? Stuur dan een mailtje naar . Vergeet niet te vermelden over welke guide je het hebt, en wat je rs(r)naam is (zodat we je kunnen crediten).