Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Clan Avatar permissions]
Clan Avatar permissions
Met de update van vandaag is er een wens van menig MOL uitgekomen. Het is namelijk nu mogelijk om mensen de mogelijkheid te geven de avatar te summonen, zonder ze automatisch andere rechten te geven die we niet willen uitgeven (mensen kicken uit de clan om maar een totaal willekeurig voorbeeld te nemen). 

Dus vanaf vandaag is het mogelijk voor iedereen met clearance 6.9 om de avatar te kunnen summonen. Het moet nog wel handmatig ingesteld worden, dus laat het even weten aan een leader als je dit ook wil kunnen.

Als we dan hebben ingesteld dat je de avatar mag zal je een nieuwe rank krijgen in de clanchat, zodat te zien is bij wie mensen moeten gaan zeuren voor de avatar.

Hoe summon ik de avatar?
Stap 1) Ga naar de Citadel
Stap 2) Ga naar de Avatar Habitat (grote vijver ten noorden van de keep)
Stap 3) Klik op een avatar
Stap 4) Selecteer dat je hem wil summonen
Stap 5) Selecteer skilling buff (zie plaatje hieronder)
Plaatje 
Stap 6) Confirm
Stap 7) Hoera, gelukt!

Nog even een paar dingen: 
Zorg er voor dat als je de avatar hebt, je in de citadel of in World 123 bent. 
Vergeet niet om de avatar te dismissen als je uitlogt, er zijn er namelijk maar 2, dus als er twee mensen met de avatar uitgelogd zijn is er tot de avatar timeout (6 uur later) geen avatar beschikbaar.
Ga verantwoordelijk met de avatar om. Wees dus niet al te beledigd als iemand anders de avatar ook eens wil.
De avatars hebben ook allebei een volledige cap aan resources. Dit wordt in principe tijdens de citadelevents volgeskilled. Hou tijdens de citadelevents de avatars voor de MOLs, zodat ze zo goed mogelijk ingezet kunnen worden.
Natuurlijk blijft het een voorrecht, dus de MOLs behouden zich dan ook het recht om geheel willekeurig te besluiten wie hem wel en wie hem niet mag. 

En natuurlijk: als er nog vragen zijn horen we dat graag.
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door ElanthielLeader (9) op 31-3-2014 14:43
Antwoorden:
Grimolas

Inactief

Zijn er nog bepaalde plekken waar een avatar niet in kan? Zoals de runespan etc?
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Completionist 09/08
31-3-2014 17:19
Fury Storms

Inactief

Grimolas schreef:
Zijn er nog bepaalde plekken waar een avatar niet in kan? Zoals de runespan etc?

Ik weet alvast dat die niet in de agility 'the pit' minigame kan Plaatje
verder uiteraard niet tijden het Dungen en de meeste minigames
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
message message
31-3-2014 17:43
Deemril

Inactief

Dat is héél leuk Plaatje! Leuke update Plaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
31-3-2014 18:46
Badagar

Inactief

Volgens mij kan een avatar niet runespan in Plaatje 
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
31-3-2014 18:58
Elanthiel

Leader (9)

Overal waar geen familiars mee kunnen kan de avatar ook niet mee. Daarbovenop kan de avatar niet mee in:
Pyramid Plunder
Temple Trekking
Burgh de Rott Ramble
Fight Kiln
Dominion Tower
Saw Mill
The Pit
Soul Wars
Fish Flingers
Tears of Guthix
Big Chinchompa
Troll Invasion
Void Knights' Outpost
Ancient Cavern via de whirlpool (via fairy ring werkt wel)
Falador Mole Lair (giant mole)
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
31-3-2014 19:33
Fury Storms

Inactief

Hoe zit 't met de wildy?
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
message message
31-3-2014 20:31
Grimolas

Inactief

Big chin kan ie wel geloof ik
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Completionist 09/08
31-3-2014 21:20
Pttim

Moderator (7)

Het werd eens tijd zeg dat deze update er kwam.
Eindelijk kunnen leden ook direct profiteren van de avatar! Plaatje
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
31-3-2014 22:42
Elanthiel

Leader (9)

Fury Storms schreef:
Hoe zit 't met de wildy?
In de wildy kan iedereen van een andere clan de Avatar aanvallen. De avatar heeft 20k lifepoints, en je kan m orts voeren om hem iets te healen. Voor zover ik weet (alhoewel ik dat nog nooit uitgeprobeerd heb) gaat de avatar direct terug naar de avatar habitat als hij dood gaat, Ik weet niet of hij dat ook doet als je zelf dood gaat, maar het lijkt me wel het meest waarschijnlijke.

Grimolas schreef:
Big chin kan ie wel geloof ik

Ik weet vrij zeker dat ie niet in Big Chinchompa mee gaatPlaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
31-3-2014 22:56
Sleepy Meh

Inactief

Hmm.. Ik hoop maar dat het vredig kan gebeuren, ik kan me inbeelden dat iedereen wel (mis)gebruik wilt maken van de extra 3% skilling boost. Veel vraag, weinig aanbod is altijd moeilijk. Misschien kunnen we, als dit later een probleem mocht vormen, de mogelijkheid hebben om de avatar te kunnen reserveren. Of denk nu echt te negatief? We zullen zien hoe de eerste paar weken verlopen.

Zolang er één avatar in w123 is, mag de andere dan op een andere wereld? Ik denk dan aan w84 lrc voor mining/fishing, of misschien is w123 even te druk voor je slayer task. Natuurlijk moet je dit ook een beetje afspreken met de persoon met de andere avatar, zodra die weg is moet je terug gaan naar w123?

Ook geheel willekeurig wie wel en wie niet? Ik hoop dan toch dat er een een paar reqs zijn voor het krijgen van deze recht? Ik denk dan zo aan cl 6.9, bepaalde rs actiefheid... (puntjes omdat ik nu niets anders meer kan bedenken...) Anders hoop ik maar dat de personen die geweigerd worden toch een reden krijgen waarom. Ik ben hier niet echt fan van 'willekeurig' :/.

Ten slot nog even melden dat deze informatie misschien ook op het info bord kan staan en het topic over de Rsr clanchat een update met deze info kan gebruiken.

Geen idee waarom maar dit klinkt altijd zo negatief en gemeen wanneer ik zoiets voorstel. 'Waarom hebben jullie dit topic in de diepste grotten van het forum nog niet geupdate met deze informatie? Dit blijft echt niet voor eeuwig op het clannieuws staan! Ook al zijn we nog eens niet 24 uur verder' Maar ik bedoel het echt vriendelijk hoor, juiste en correcte informatie is overal en altijd belangrijk. En zo'n topic updaten kan wel eens vergeten worden.. Natuurlijk ben ik weer zo onzeker of dit wel gepast is om te melden. Ik weet eenmaal niet wat er allemaal achter de schermen afspeelt. Don't hit me please.


 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-4-2014 03:17
Deemril

Inactief

Sleepy Meh schreef:
(...)

Ook geheel willekeurig wie wel en wie niet? Ik hoop dan toch dat er een een paar reqs zijn voor het krijgen van deze recht? Ik denk dan zo aan cl 6.9, bepaalde rs actiefheid... (puntjes omdat ik nu niets anders meer kan bedenken...) Anders hoop ik maar dat de personen die geweigerd worden toch een reden krijgen waarom. Ik ben hier niet echt fan van 'willekeurig' :/.
(...) 

Het is zo dat enkel mensen met cl 6.9+ de avatar kunnen gebruiken. Ik zie eigenlijk geen nadelen, vroeger had je soms 3% bonus. Nu zijn er meer mensen die soms 6% bonus hebben en iedereen van de clan zal nu veel meer de 3% bonus hebben. Ik denk ook dat sommige mensen (badager? Plaatje) hun nu meer gaan inzetten om cl 6.9 te halen, net om de clan avatar ook te kunnen gebruiken. 

Ik denk gewoon dat iedereen die nu de avatar kan gebruiken hier volwassen mee moet omgaan. En natuurlijk zal je nu veel horen in de clan chat 'waar is de clanavatar' Plaatje!
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Deemril on RuneClan
1-4-2014 07:13
Elanthiel

Leader (9)

Ik verwacht eigenlijk niet dat mensen heel bezitterig gaan zijn over de avatar. En als ze dat toch zijn, kunnen we ze daar op wijzen. 

Ik vind het zelf geen probleem als er een avatar in w123 is, dat de tweede avatar dan op een andere wereld is. Maar dan zal het inderdaad de verantwoordelijkheid zijn van de tweede avatar warden om terug te gaan naar w123 als de eerste avatar weg is.

Geheel willekeurig is het natuurlijk niet, wie hem krijgt en wie niet. Cl 6.9 is een absolute vereiste, net als P2P zijn (anders kan je uberhaupt de avatar niet halen). Verder willen we dat je verantwoordelijk om kan gaan met de avatar, zoals beschreven in de "Nog even een paar dingen". En verder is wat mij betreft hoe meer hoe beter, 

Info bord is inderdaad een goed idee. Ik was ook van plan om ergens binnenkort nog een guide over de gehele citadel te maken, en daar zou dit natuurlijk ook prachtig bij kunnen. Geen zorgen, deze info gaat echt niet verloren!
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-4-2014 09:38
Sleepy Meh

Inactief

Oops, had ik eventjes helemaal overgelezen, dankje deemril en Tijn en mijn excuses. In my defence het was ook 3 uur snachts toen ik het schreef. Ik hoop ook dat iedereen met het gebruik van de avatar een beetje volwassen kan omgaan en der niet te veel problemen van komen. I guess time will tell Plaatje.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
1-4-2014 09:42
Grimolas

Inactief

Ik vind het zelf heel fijn dat er vanaf nu vrijwel altijd 3% bonus is en dan maakt mij die 6% niet zo heel veel uit aangezien dr toch al genoeg bonus xp is en die 3% imo al een bonus is.

en idd Big chin werkt niet en toen dacht ik laat ik pyramid plunder testen, nee helaas.. mummy vond het niet goed Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Completionist 09/08
2-4-2014 16:44
Antwoord 1-14 van 14 totaal.

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.