Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape: Guides] -> [What's mine is yours quest guide]
What's mine is yours quest guide
What's mine is yours
Gemaakt door: De geweldige Sleepy Meh
Toevoegingen:
Laatste update op
Deze quest is alleen voor members




Lengte: Kort
Moeilijkheid: Makkelijk
Skills nodig: 5 Smithing
Quests nodig: Geen
Items nodig: Toolbelt items
Handige items: Geen
Startpunt: Doric noord van Falador
Plaatje

Intro
De tijden zijn hard, zelfs voor master smith dwarf Doric. Hij heeft dringend je hulp nodig om zijn onderneming te redden.

Start 
Je start de quest door te praten met Doric die zich ten noorden van Falador bevindt.
Plaatje
Doric is ten einde raad. Hij blijft klanten verliezen voor zijn smithing shop. Vertel hem dat je zal helpen en je zal een pop-up krijgen om de quest te accepteren.

High-quality ores 
Zelfs wanneer hij nieuwe klanten heeft stoppen ze snel met nieuwe bestellingen te plaatsen. Om het nog erger te maken heeft hij al een tijdje niets meer gehoord van zijn zoon Boric. Boric zou terug naar huis keren nu hij zijn studies in Keldagrim heeft voltooid. Doric heeft nog maar één klant over, Sir amik  de leider van de White Knights. We stellen voor om de allerbeste wapens te maken en aan Sir Amik te geven om zo de reputatie van Doric te herstellen. Hiervoor heeft Doric twee copper en twee tin ore van zeer hoge kwaliteit nodig. Je krijgt van hem een kaart waarop aangeduid staat waar je deze ores kan vinden en een ore bag om de ores te bewaren. 

Plaatje
Zodra je de kaart opent zal er ook een hint pijltje op je map verschijnen. Volg deze pijl naar de dwarven mine een beetje naar het oosten. Mijn de copper ore met het pijlte erboven.
Plaatje
Er zal een living rock brawler verschijnen, geen paniek het is maar lvl twee en kan je makkelijk aan!
Plaatje
De living rock brawler zal een “high-quality ore” droppen, raap deze op.
Plaatje
Nu is het tijd voor de andere ores, maak gebruik van het lodestone netwerk om naar Varrock te teleporteren. Loop vervolgens naar het oosten en westen en doe hetzelfde als de vorige keer. Je zal samen met je “high-quality ores” ook een boek en een amulet vinden.
Plaatje
Voor de laatse ore teleport je naar de Port Sarim lodestone en loop je naar het westen. Wanneer je deze mining site betreedt volgt er echter een cutscene waarin je een dwarf en de Dark wizard Elijah ziet. Elijah zal een vloek over één van de ores uitspreken en daarna weg teleporteren. Mijn wederom de ore, wetend dat er een vreselijke vloek op rust. Versla opnieuw de Living rock brawler en raap de laatste ore op. Ga nu terug naar Doric, maak eventueel gebruik van de Falador lodestone.

High-quality weapons
Terug bij Doric vertel je hoe de ores tot leven kwamen en dat je een tovenaar zag die een vloek uitsprak over de ores. Vervolgens geef je hem het boek. Daaruit leer je dat er iemand Doric wilt saboteren. Verder leren we dat het amulet een Gofannon amulet is (meer hierover in de rewards sectie). Ondanks iemand ons wilde saboteren hebben we toch alle “high-quality ores” verzameld. Nu is het tijd om de wapens voor Sir Amik te maken. Withdraw de ores van je bag en gebruik die op de furnace.
Plaatje
Gebruik vervolgens de “High-quality bronze bars” op de anvil om een dagger en een sword te maken.
Plaatje

Make em shine 
Om de wapens nog mooier te maken vraagt Doric je om naar de Artisian workshop te gaan en met Aksel te praten. De Artisian workshop bevindt zich zuid oostelijk in Falador.
Plaatje
Vertel Aksel dat Doric je naar hier heeft gestuurd om deze wapens af te maken. Hij zal dit met veel plezier doen. Ondertussen vraagt hij je om een gunst. Hij zou graag een verslag hebben van Sten die bezig is met trein rails te leggen. Ga verder in de Artisian workshop tot je een ladder vindt. Sten is de enige dwarf die je zal zien. 
Plaatje

Vertel Sten dat Aksel een verslag wilt hebben. Sten zal je voor je hulp vragen, maar omdat dit geen invloed heeft op de quest gaan we dit negeren. Keer terug naar Aksel en vertel hem het verslag in ruil voor de afgewerkte wapens.

Familie oorlog
Met deze afgewerkte wapens kunnen we ze eindelijk aan Sir Amik geven. Maak je weg naar de White Knights caslte en praat in het westelijk deel met Squire Cerlyn. Het blijkt dat Sir Amik zijn bestelling van Doric al heeft gekrijgen. Wat natuurlijk niet kan kloppen omdat wij de wapens niet hebben gemaakt. Het moet wel een bedrieger zijn. Na de chatdialoog zal Cerlyn je naar Sir Amik leiden en volgt een korte cutscene. Het blijkt dat de bedrieger Boric is, hij heeft een beetje veel uit te leggen aan zijn vader. Boric zal toe geven dat hij zijn vader wou saboteren. Er volgt een echte familie oorlog die we moeten proberen oplossen. Probeer zelf een beetje logica te gebruiken om uit te zoeken welke opties het beste zijn.

back in bussines
Als het uiteindelijk lukt om de ruzie op te lossen, praat je opnieuw met Doric. Ze gaan de shop hernoemen naar “Doric & son”. Ze willen jouw ook als zaken partner hebben. Natuurlijk willen we dat, helaas mogen we niet even relaxen, maar moeten we alweer aan het werk. Boric vraagt je om de kelder een beetje van de rosten op te ruimen, om een ornamental armour set en een shop sign te maken. Voor dat laatse krijg je de bars van Boric. Gebruik die op de anvil om alle dingen te maken. Klim de trap af en mijn de rocks.
Plaatje
Praat vervolgens nog met Doric erna zal er nog een cutscene volgen waarin de smithing shop wordt heropend. Hierna is de quest voltooid.
Plaatje
Gefeliciteerd! Quest voltooid!
Reward: 1 Quest point, 1000 mining xp, 400 smithing xp, 180 coins, Gofannon amulet (Geeft 500 bonus xp wanneer je het draagt terwijl je mining of smithing doet) en 2 tickets voor Squeel of Fortune.
Na de quest De mogelijkheid om extra tasks voor Boric en Doric te doen om zo meer bonus xp te krijgen op je Gafannon amulet.


Klik hier om weer terug naar de Questlijst te gaan.



Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door Sleepy MehInactief op 12-8-2013 19:38
Antwoorden:
Elanthiel

Leader (9)

Aangezien ik inmiddels begonnen ben de huidige quest guides om te zetten naar het nieuwe guides systeem (hier), zal ik deze guide daar ook aan toevoegen. Hij zal dus niet direct op de huidige quest-guides list terecht komen, omdat die nog - tot alle huidige quest guides zijn omgezet naar het nieuwe systeem - naar het oude systeem blijft verwijzen. 

Waarom? Nou, heel simpel. Het oude guides systeem was afhankelijk van het direct invoeren van de guide in de database. Iets wat alleen leaders kunnen. Het nieuwe guides systeem maakt het makkelijker guides te editen, en zorgen er voor dat iedereen die toegang tot deze admin heeft (lees: meer dan alleen leaders) een guide kan toevoegen.

Ik verwacht met deze switch wel een tijdje bezig te zijn. Dus als deze guide in het nieuwe guides systeem staat, zal ik Cat ofzo even vragen om een link daarnaartoe toe te voegen aan de database onder het oude systeem. Komt goed, in ieder geval bedankt!
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-8-2013 20:23
Sleepy Meh

Inactief

Ga je nou de hele opmaak veranderen? Nu ik net de moeite heb genomen om de vorige te leren kopiëren D:?

Verdere guides zijn nog altijd welkom, maar dan zonder deze opmaak? En kan ik verder nog ergens mee helpen? 
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-8-2013 21:06
Ilovearagorn

Leader (9)

Eh, je hebt iig de tijdlijn weten te slopen Plaatje
*gaat op zoek naar het probleem*
 

Ah, juist. 
*Voegt <table>-tags toe. 
Jeej leesbare tijdlijn voor allemaal!
 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-8-2013 08:49
Sleepy Meh

Inactief

Oh leuk daar heb ik wel talent voor, dingen per ongeluk te slopen.. Plaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-8-2013 09:07
Nollie28

Operator (8)

Ik kan het ook heel goed expres. Mooie guide sleepy. Deze quest komt me echter niet bekend voor. 
Dementie enzo.
 
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-8-2013 14:24
Pttim

Moderator (7)

Omdat deze inmiddels in de nieuwe admin staat, sluit ik dit topic.

Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
23-10-2013 13:44
Antwoord 1-6 van 6 totaal.

Reageren:

Dit onderwerp is gesloten, en hier mag dus niet meer op geantwoord worden!