Zoek in het forum!
Donor?

Op een mooie vrijdagavond zit je weer eens aan de buis gekluisterd. Je hebt de gids op je schoot en een zak wokkels naast je. Wat zal je vandaag eens gaan kijken. Je verwacht uitzonderlijke vette programma’s, maar dat valt dan toch weer tegen. Met je vinger ga je over de programma’s heen en zie je opeens de Donorshow staan. BNN vind je altijd al een machtige zender en daarom kijk je graag naar hun programma’s. Je komt immers niet uit Staphorst of Urk dus ben je ook lid van BNN.

Even na half 9 begint de show. Een presentator met een te grote bril praat het programma bij elkaar. Je zak wokkels is al 1/3 op, zodat een glas cola niet kan ontbreken om de dorst te lessen. Immers je bent pas 12, het woordje kiddo komt nog uit je mond en je beugel is net van vers van de pers. Rukken doe je nog achter de bank en je kleine broertje laat je niet binnen dit keer.

Vier achterlijke mensen hebben zich opgegeven om een nieuwe nier te krijgen van iemand anders. Dit is natuurlijk een prachtig moment om toch nog verder te kunnen leven. Deze vier idioten doen er daarom alles aan om deze nier te bemachtigen. Het lijkt net koekhappen, want je hapt steeds mis ( dit wisten de kandidaten nog niet ). Na 20 minuten weten we alles van de vier en is zelfs hun pincode inmiddels geen raadsel meer. Drie van hun zijn toch verloren en hebben immers niks meer aan hun bezittingen dus wat laat ons?
Je voelt opeens een songfestivalsfeertje opdoemen. Je mag smsen naar je favoriete persoon die de nier moet krijgen! Het is dus afvinken wie je een bokke lul vindt en welke vrouw/man toch nog een kans verdiend in deze samenleving. Na lang afwegen heb je een keuze gemaakt en wacht je nog 5 minuten op de uitslag. BNN moet immers ook knaken verdienen en laat ons lekker lang smsen.

Het spannende moment is daar. Wie gaat deze prachtige nier krijgen en kan zeker nog 5 jaar verder leven. Hopelijk weten de kandidaten niet dat de nier restafval is van Theo van Gogh.
Het is maar goed dat het niet op talpa wordt uitgezonden, want dan hadden we nu een reclamebreak. Na lang wachten horen we het. Niemand krijgt een nier! Gek? Vreemd? Nee hoor, het was een stunt van BNN. Meer dan 1.5 miljoen mensen zijn er ingetrapt en zodoende is er ontzettend veel aandacht verkregen voor het donor worden. Prachtig initiatief volgens vele.

De 4 kandidaten kijken natuurlijk wel een beetje betreurd uit hun ogen nadat ze gehoord hebben niet verder te kunnen leven. Vervelend ook natuurlijk want een mens wil verder leven toch? Ach ze moeten niet treuren vind ik. Door hun leven op het spel te zetten hebben wij straks gewoon duizenden donoren erbij!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 7-6-2007 22:19
Antwoorden:
Mats

Gewist lid

ownage collumn, zoas altijd.
merci e jom.
7-6-2007 22:22
Necaris1

Gewist lid

Ik ben een Belg, en ik ken BBN niet. Vlot geschreven, mooie vergelijkingen en van dat meer. Plaatje
Reality - en quizprogramma`s zuigen zowieso hard.
7-6-2007 22:25
Kingiman

Gewist lid

lekker gedaan batje Plaatje
7-6-2007 22:30
Bobsel

Rune Member (6.9)

Geweldige collumn Batje.. weer met een aardig vleugje sarcasme.. =) Maar je standpunt over het nut klinkt toch twijfelachtig, wel ervoor maar toch niet helemaal.. ik ken de show niet precies maar van wat ik ervan had gehoord waren die kanshebbers voor de organen ook nep toch..?
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
7-6-2007 23:37
Just Ne Pker

Leader (9)

Neen hoor, de kanshebbers waren echt Plaatje Mooi geschreven!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Ingame aanspreekbaar als Findolfin

Success was, and will always be, defined as getting up one more time than you've been smacked down.
- Gary Raser
8-6-2007 12:31
Glowball02

Rune Member (6.9)

quote:
Necaris1 zei: Ik ben een Belg, en ik ken BBN niet. Vlot geschreven, mooie vergelijkingen en van dat meer. Plaatje
Reality - en quizprogramma`s zuigen zowieso hard.

Heeft niks met Belg/Nederlander te maken eigenlijk, BNN is een Britse zender Plaatje
[edit] Woeps, sorry, die Britse zender is BBC, BNN is gewoon Nederlands Plaatje [/edit]
Anyway, nice column Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
8-6-2007 22:20
Flikkerman

Gewist lid

quote:
Necaris1 zei: Ik ben een Belg, en ik ken BBN niet. Vlot geschreven, mooie vergelijkingen en van dat meer. Plaatje
Reality - en quizprogramma`s zuigen zowieso hard.


Wij krijgen het anders ook wel op tv hoorPlaatje.
9-6-2007 16:13
Pttim

Moderator (7)

quote:
Just Ne Pker zei: Neen hoor, de kanshebbers waren echt Plaatje Mooi geschreven!


Het waren echte nierpatienten die al een tijd wachten op een donornier. Ze wisten echter wel van te voren dat er voor hen niets te winnen was.
BNN is een zender die heel veel lef heeft en dingen doet waarvan sommige mensen vinden, dat het te ver gaat. Ze zullen echter nooit misbruik maken van mensen met een heel erge ziekte (zoals dus ook mensen die een niertransplantatie moeten ondergaan). Dit soort mensen worden altijd zeer respectvol behandeld. Niet zo gek ook als je bedenkt dat de oprichten van deze omroep zelf nierpatiënt was en al op zeer jonge leeftijd is overleden.

Ik vond deze stunt TOPPlaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
8-7-2007 11:12
Antwoord 1-8 van 8 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!