Zoek in het forum!
België
België
Door: Bart Rikhoftt30 FSM

Het heeft nog nooit geklikt tussen Vlaandv beren en Wallonië. Te grote verschillen heeft er toe geleid dat het respect naar elkaar is afgezakt tot het nulpunt. Het rijke Vlaanderen wil het liefst niet vergeleken worden met het sobere en grotendeels arme Wallonië.


Binnen de landsgrenzen van België is er duidelijk een splitsing te zien. Afgelopen week heeft de Franstalige Belgische zender RTBF een extra journaal ingelast om als grap te melden dat Vlaanderen zich onafhankelijk had verklaard tegenover Wallonië. Tevens meldde koning Albert dat hij uit onvrede België had verlaten.

Door deze gebeurtenis is een rel uitgebroken in België. De inwoners van Vlaanderen en Wallonië weten nu niet wat er precies gaat gebeuren in de politiek. Een aantal debatten zullen gehouden worden om het probleem tussen Vlaanderen en Wallonië op te lossen, want het kan niet zomaar gebeuren dat een splitsing tussen de twee delen zal ontstaan. Economisch gezien zal dit voor het arme Wallonië een ramp zijn. Wallonië is namelijk afhankelijk van het rijke Vlaanderen om het hoofd boven water te houden.

In de Belgische politiek is het Vlaams Belang met de partijleider Filip de Winter een weg ingeslagen om over dit politieke punt te debatteren. De Winter is van mening dat het beter voor het land is om uit elkaar te gaan. Wat de gevolgen zijn voor Wallonië is voor hem maar een bijzaak.

Uiteindelijk heeft Verhofstadt gereageerd dat het een misplaatste grap van de RTBF is geweest. Duizenden mensen hebben uit paniek gebeld naar de RTBF om te vragen wat er nu precies aan de hand was. Buitenlandse nieuwsomroepen hebben tevens contact opgenomen om zodoende het nieuws te kopiëren. Na een half uur maakte de RTBF pas bekend dat het om een voorbedachte grap gaat. Door deze grap is de grimmige stemming tot een hoogtepunt gekomen tussen Vlaanderen en Wallonië. De wereld gaat nog meemaken wat de gevolgen zullen zijn voor België de komende jaren en hoe het probleem tussen het arme Wallonië en het rijke Vlaanderen opgelost gaat worden.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

Conclusie:
Het zal zo blijven, no matter what.

Do you think I care?

In reactie op bepaalde leden:
I just love the issues of love.
Gepost door JostyRetired Leader (R) op 28-12-2006 20:35
Antwoorden:
Jules

Inactief

Niet echt een boeiende column die een mening vertegenwoordigt lijkt `t op. Ben je nieuwslezer geworden? Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
28-12-2006 20:47
Glowball02

Rune Member (6.9)

Net wat Jules zegt: Dit is eerder een nieuwsbericht dan een column.
Btw, "Niet echt een boeiende column die een mening vertegenwoordigt lijkt `t op", mooie zinsconstructie Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
28-12-2006 21:10
Cotoneaster

Inactief

lol de helft is zelfs verzonnen volgens mij..
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
[IMG]http://i44.tinypic.com/28sll06.png[/IMG]
28-12-2006 21:14
Xaverius

Inactief

Jep nieuwsbericht maar toch tof voor de mensen die het niet wisten Plaatje

Edit: Neen het is de waarheid het is echt gebeurd de waalse nationale zender kondigde de onafhankelijkheid aan in onze naam met bijhorende films als antwoord: [www.tvbelgiek.be] kdenk dat het dat adres is anders moet je het maar es googlen
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
28-12-2006 21:15
Kippendoder

Inactief

quote:
Cotoneaster zei: lol de helft is zelfs verzonnen volgens mij..

Het was uitvoerig op het journaal van Één geweest.

Ik zie die splitsing tussen Vlaanderen en Wallonië niet zitten.
Ten eerste, ik ben trots om Belg te zijn, niet om Vlaming te zijn. Als Wallonië van Vlaanderen wordt gescheiden zul je mij niet horen zeggen `Ik ben trots om Vlaming te zijn`. Ik voel me eerder Belg dan Vlaming. Ik voel me thuis in België, niet in Vlaanderen. Vlaanderen spreekt mij niet aan, België wel.

Ten tweede, België zou waaschijnlijk niet bestaan als zowel Vlaanderen en Wallonië zich in 1830 niet tegen de toenmalige overheersers haden gevochten.
Als ze worden gescheiden is wat voor mijn part zich in 1830 afspeelde van geen belang geweest.

Als België niet meer zou bestaan zal ik de eerste zijn die meteen naar het buitenland vertrekt. De Belgische regering heeft dan gefaald. Dat heeft het in mijn ogen nu al gedaan.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
hey!
29-12-2006 00:43
Paulus55

Rune Member (6.9)

Die Belgen toch. Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
29-12-2006 15:57
Nilfalath22

Gewist lid

ja, alles hiervan is waar,
wat gaat wallonië doen zonder ons?
en die grap was echt wel voor gastjes uit het 2e Plaatjeklasje...
31-12-2006 10:00
Xtr33m Sk1ll

Gewist lid

lol kan iemand zich voorstellen als belgie verdeeld raakt =/

en ik d8 dat het niet goed ging tussen belgie en nederland ( no offense )
8-1-2007 17:28
Domeshadow2

Gewist lid

ik zal zeggen ik heb het nieuws alles zelf gezien had toen studie voor examens ze gingen evy letterme zijn huis Plaatje enz.

is echt gebeurt
17-3-2007 08:20
Marvin13

Inactief

Zou super vet zijn als ze uit elkaar gaan, dan moeten wij minder belastingen betalen voor die luie walen, en vlaanderen word weer een stuk rijker (we behoren nu al tot de top5 van s`werelds rijkste streken), ook zijn we dan van die (zoals ik al gezegt hePlaatje luie walen af, die doen toch geen zak Plaatje

-Marv
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
~~Fight Or Die~~ `Hosted
27-4-2007 18:15
Dein The Man

Gewist lid

Ik ben nooit in Wallonië geweest en blijf daar toch liefst uit de buurt. BTW. België mag nog een trofee in ontvangst nemen als ze de Wallonië scheiden.

Het kleinste land die in de top 5 van de rijkste streken zijn XD

Ieder zijn eigen mening Plaatje
27-4-2007 18:22
Den_temmy

Gewist lid

quote:
Cotoneaster zei: lol de helft is zelfs verzonnen volgens mij..

duidelijk dat jij geen belg bent...
tis nu nog veel erger qua partijconflicten dan toen di topic gemaakt werd. de betogingen stapelen zich op(flyer gezien voor een betoging van het Vlaams Belang voor volgende week)
belgische politiek suckt zwaar.
27-4-2007 18:24
Kjellieboy

Gewist lid

ben trots om vlaming te zijn, niet op belg te zijn Plaatje

de reden wrrm wallonie arm is en belgie rijk is hun eigen fout Plaatje walen hebben ons altijd doen werken en hun zaten op hun lui gat

maarja na paar 10 tallen jaren zijn we zoals nu, vlamingen rijk , walen arm

en het zou wel leuk zijn als vlaanderen schijdt van wallonie
27-4-2007 18:45
Necaris1

Gewist lid

Akkoord. Ik zie geen redenen waarom Vlaanderen nog samen met Wallonië een België vormt. Vice versa wel. Alleen zie ik de splitsing nog niet zo snel gebeuren. Ik ben niet iemand die gaat betogen voor de splitsing, en ben ook geen Vlaams Belanger, maar het is gewoon een feit dat Vlaaderen beter af is van Wallonië.
27-4-2007 20:35
Pieterjan29

Rune Member (6.9)

quote:
Kjellieboy zei: ben trots om vlaming te zijn, niet op belg te zijn Plaatje

de reden wrrm wallonie arm is en belgie rijk is hun eigen fout Plaatje walen hebben ons altijd doen werken en hun zaten op hun lui gat

maarja na paar 10 tallen jaren zijn we zoals nu, vlamingen rijk , walen arm

en het zou wel leuk zijn als vlaanderen schijdt van wallonie


dat was noch niet alles in wo1 zeiden de walen laat die domme boeren maar vechten tegen de duitsers
en voor 1830 wilden ze vlaanderen franstalig maken
de droom om te scheiden blijft maar wallonie zal nooit willen scheiden omdat vlaanderen jaarlijks 6miljard euro geeft
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
27-4-2007 20:56
Antwoord 1-15 van 15 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!