Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [De moderne tijd]
De moderne tijd
Nu leven we in een heel mooie tijd. Vol met computers en allemaal heerlijke dingen die onze tongen strelen (hiermee bedoel ik lekker eten dat ongezond is Hyperman36-.-). Wij hebben het nog is goed getroffen. Vooral als wij naar die arme derde wereld landen kijken. Wij hebben genoeg eten, voedsel, wij verdienen genoeg om een goed leven te hebben. Zelfs veel mensen die niet werken maar een uitkering krijgen hebben het nog goed. Wij hebben het goed getroffen.

Wij hebben het misschien wel goed getroffen maar is dat eigenlijk wel goed? Nee! Hierdoor zijn wij lui en verwend geworden. Ik bedoel… je moet niet naar die derde wereld landen kijken die heel arm zijn maar hoe de dieren leven, of hoe de mensen vroeger leefden. Ik heb het niet over 50 jaar geleden, ook niet over 100 jaar. Veel langer. Als we terug gaan naar de Romeinse tijd horen we alleen maar de goede dingen maar het leven daar was ook niet al te mooi. Nee… dat bedoel ik niet. Ik bedoel de oertijd. De oermens. Zij leefden samen met de natuur. De eerste ziekte is ontdekt in het Egyptische tijdperk. Dat was ook een ernstige ziekte maar als zij geen last van ziektes hadden, waarom hebben wij dat wel? Er ontstonden steeds meer ziektes. De bacteriën leefden véél langer dan de mens, maar dan bedoel ik ook echt veel langer. De mens leeft pas heel kort vergeleken met de bacterie. Hoe kan het dan dat tussen het ontstaan van de mens en nu zoveel ziektes zijn ontstaan? Het komt allemaal door de moderne tijd! Is het dan opeens zo snel ontwikkeld? Het antwoord is ja, de bacteriën leefden dus veel langer dan wij en zij brachten geen schade aan de wereld aan. Wij leven heel kort en kijk is wat wij hebben gedaan. Het komt dus omdat de mensen op de aarde zijn gekomen.

Hoe was het leven van de oermensen? De mannen moesten jagen en de vrouwen moesten voor de kinderen zorgen en groenten verbouwen. De mensen leefden toen veel korten dan nu maar dan maakte hun niet uit. Ze hadden een mooi en gezond leven zonder radioactieve stralingen en oorlogen. Ze leefden in vrede en leefden van de jacht en wat er verbouwd werd.


Hoe is het dan tot zover gekomen? Persoonlijk denk ik dat het komt doordat mensen betere dingen wilden hebben om mee te jagen. Betere speren en dergelijke. Visnetten ontstonden ook uiteindelijk omdat dat makkelijker was dan met een speer vissen. Boten ontstonden. Er werd ontdekt dat als je iets bakt dat het dan veel lekkerder word (dat is mogelijk ontstaan doordat er soms bosbranden kwamen en daarom lieten de mensen alles achter wat ze hadden, ook het vlees en later kwamen ze terug om alles op te halen en toen ze aan het eten proefden smaakte het beter dan het rauw smaakte). Uiteindelijk gingen ze potten bakken, kleine hutjes maken. Alles werd steeds gemoderniseerd en alles ging met zijn tijd mee. Er werden moderne dingen gemaakt om de mens te vermaken bijvoorbeeld fotocamera’s televisie’s enzovoort.

Nu hebben we de hele wereld veranderd omdat wij beter wilden worden in jagen, zover zijn we gekomen. Nu zitten wij in een tijd waar een goede opleiding heel belangrijk is. Je loopt hopeloos achter als geen televisietoestel hebt. Het is allemaal onzin en nu is de mens heel lui geworden vergeleken met vroeger.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door Ijmuide 222Inactief op 13-2-2006 21:31
Antwoorden:
Rutgermans

Inactief

Mwah, ik vind het niet zo`n heel goede column. Je standpunt is heel duidelijk, maar je geeft eigenlijk maar één goed argument - dat de mens steeds meer wil. Je kan je standpunt natuurlijk met meer argumenten uitbreiden dan dit.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats


Gestopt met RuneScape.
14-2-2006 15:42
God King B

Gewist lid

ben ik et mee eens, nou ja toch niet slecht hoor.
je moet et maar durven Plaatje
14-2-2006 19:44
Antwoord 1-2 van 2 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!