Zoek in het forum!
Voetbal
Jaja, voetbal. Niemand die er niet van houdt, nouja, behalve die enkeling dan. Wat moet je ervan denken, voetbal? Het is een leuke sport om zelf te doen, leuk om te kijken, maar het loopt nu ernstig uit de hand. Mensen slaan elkaar de hersens in om zo te bewijzen wie de betere is, dit doet me denken aan een uitspraak van Zamorak:â€There is no opinion that cannot be proven true, by crushing those who disagree with itâ€. Maar daar moeten we het nu niet over hebben..

Drugs, slachtoffers, materiële schade. Al deze dingen voor 1 ding: voetbal. De mensen die 3 dingen doen moeten achter slot en grendel en veilig opgeborgen worden. Ik kan me er aan ergeren dat mensen zo ver doordraven met hun favoriete voetbalclub. Zelf ben ik een Utrecht fan, maar mij zie je echt niet zo gauw in de Bunnikside om me ‘uit te leven’ als een idioot.

Het heeft voor sommige(n) een reden om die onzin te doen. Weg uit de dagelijkse sleur, fijn als hobby dingen slopen als een maniak. Maar dat wordt niet getolereerd door burgermeestertje Cohen. Neenee, nou zegt hij eindelijk dat hij er genoeg van heeft en wil met die onzin kappen. Komt hij een beetje laat mee zeg ik.

Het juiste woord voor deze onzin: voetbalvandalisme. Knap dat ze het zo zachtzinnig kunnen uitdrukken, ik zou het verwoorden als “Ontsnapte psychopaten gedragâ€. Mijn oplossing voor deze mensen zou zijn: oppakken en naar een ernstig streng heropvoedingskamp. Zonder alcohol, zonder drugs, zonder moderne apparatuur (computers, tv etc.). Ze krijgen strenge kampleiders die deze mensen heropvoeden en ze de normen en waarden op een goede manier bij brengen. Niet geforceerd, maar wel een beetje assertief. Anders bereik je niks. Die kleine pindahersentjes van die mensen hebben een dikke laag van versteend alcohol, dus daar zijn ze lang zat mee bezig!

Laten we nu eens naar de andere kant van voetbal kijken. De echte fan kant (Niet de gestoorde mislukte supporterkant dus). Ajaxfans. Ik snap ze niet. Ik zal ze ook nooit kunnen/willen begrijpen. Ik lees een stukje op FOK en zie daar dingen staan over Nordin Boukhari. Bijna allemaal zeggen ze “Zo’n jongen kan beter bij een club als Utrecht gaan spelenâ€. Niet alleen beoordelen ze hun eigen spelers te streng, ze denken dat Utrecht een club is die wel even een speler als Boukhari kan gebruiken. Tuurlijk, hij is van harte welkom, maar de manier waarop is gewoon walgelijk. Utrecht wint met 4 – 1 van ze, en nog kramen ze van die onzin uit. Ajax is geen topclub meer, ze hebben soms een topjaar soms een k*tjaar zoals dit jaar. Nu moeten ze echt niet aan komen zetten met dat soort onzin.

Aan alle supporters heb ik maar 1 ding te melden. Denk nou eens na, wat wil je nou? Je bereikt totaal niets met idioot gedrag en laat staan agressief gedrag. Besteed je tijd nuttig en denk aan de gevolgen van je acties. Blijf van die rotzooi af en blijf eens een week nuchter. Voor het andere type supporter: je loopt een beetje achter met het voetbal. Dingen veranderen, en je kunt ze niet meer terugdraaien. Daar valt niks aan te doen, en je zult het moeten accepteren.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door JulesInactief op 13-2-2006 20:54
Antwoorden:
Hyperman36

Gewist lid

Whahaha!
Snel lezen!

Goed hoor, alleen niets kan tippen aan Bart's columns.
Maar verder een goede column, prikkel mensen in't vervolg iets meer?
13-2-2006 21:09
Jules

Inactief

Hoe bedoel je? Iets persoonlijker worden?
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-2-2006 21:30
Ijmuide 222

Inactief

Ik vind hem wel leuk. Als je ziet hoe gek de mensen in Nederland werden toen ze met voetbal de EK hadden gewonnen... hij is niet zo goed als die van Drass zijn maar wel goed.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-2-2006 21:42
Mats

Gewist lid

ik zou het iets minder specifiek maken, de helft van je column gaat nu gewwon over utrecht en ajax. je kan er een paar voorbeeldjes in stoppen, maar je meot er niet in overdrijven. voor de rest is ie wel goed
14-2-2006 13:31
Ken

Inactief

ik HAAT voetbal en het raarste van al is dan nog menne pa werkt bij de voetbal als ....... kbent vergete kzal het nog is vrage
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-8-2006 14:00
Jules

Inactief

Dit topic is 6 maanden uit. Bitte niet oude topics opbumpen..
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-8-2006 14:10
Wismerhill99

Inactief

ja je hebt gelijk zou je het in engels moeten zetten en op runescape forum zetten voor die engelse hooligans
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-9-2006 05:05
Temp111

Gewist lid

Plaatje zoveel tekest ga ik echt niet lezen weet nog een eens waar het overgaat aaleeen dat het iets met voetbal is lol
14-10-2006 13:16
Jules

Inactief

Stelletje spammers, donderstraal nou gewoon op ..
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
14-10-2006 14:27
Den Jos1

Gewist lid

dit vind ik ook wel spam vooral dat van han slo, ik was direct benieuwd naar wat je had geschreven, en was eigenlijk nog wel eventjes teleurgesteld dat het maar zo kort wasPlaatje, ik vond het darentegen wel heel goed geschreven, als was het zoals natuurlijk niet zo goed als die van drass, maar je komt er wel al aardig in de buurt vind ik. Als je het nu nog iets langer had gemaakt en er wat minder voorbeelden en zo had ingestopt weet ik zeker dat dit al veel beter zou zijn geweest, nu nog een klein beetje sarcastiser en we hebben een perfecte vervange voor drassPlaatje
7-11-2006 17:58
Bugsysabel1

Gewist lid

het is en rs community? -.-
17-12-2006 07:30
Antwoord 1-11 van 11 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!