Zoek in het forum!
Racisme
Als je een beetje rondloopt in wat grote steden, zie je niets anders dan buitenlanders. Als je bijvoorbeeld op een markt in de buitenwijken van Amsterdam of Antwerpen loopt, krijg je als je alleen maar kijkt naar mensen de stempel van racisme op je gedrukt. Maar is dat dan jouw schuld? Nee. De stempel wordt te rap gedrukt, maar ligt het ook niet aan ons dat het zover is gekomen? Hoe kan het dat het zo ver is gekomen, hoe?

Het is eerst en vooral onze eigen stomme schuld. Wie haalde alle vreemdelingen naar België? Zij kwamen hier heus niet uit eigen wil hoor. Ze werden gedwóngen om hier te komen werken, het vuile werk voor ons op te knappen. En ja, dan kijken we naar de koolmijnen in Wallonië. We voerden eerst massaal Italianen in, maar als er niet meer mensen wilden, gingen ze gewoon over naar Turken, Marokkanen en andere volkeren. Waarom kunnen we er niet mee leven?

We zijn het gewoon niet gewend. We hebben jaren geleefd met alleen maar blanken en de zwarten waren ons echt vreemd. Waren we bang van Marokkanen? Konden we al weten dat ze aanslagen gingen plegen? Nee. We waren heus niet bang, we wisten niet dat ze aanslagen gingen plegen. Toch was er al racisme. Ze dachten dat ze met de zwarten alles konden doen, we lieten ze alle vuile jobjes uitvoeren, zoals in de mijnen werken. How the depressievedigitaleteef kon de regering dat toelaten? Ze dachten er niet bij na, iedereen die in de politiek ging, wist nooit wat de gevolgen zijn van wat ze beslissen. *kuch de autosnelwegheden kuch waarom zit België in de schulden kuch*

Uiteindelijk kregen de vreemdelingen kinderen (ja, weer iets waar die kogelapenmagentakerspoliticusregering niet aan dacht) en konden de vreemdelingen niet terug naar hun land van oorsprong. Ze denken ook aan niets. Gelukkig dat ze elke 4 jaar ververst worden. Natuurlijk, ze begonnen pist te worden, ah ja, ze raakten er toch niet van af. De tweede stap van het pure racisme. Natuurlijk wat gingen ze doen, gewoon 10x harder uitbuiten.

Daarna gingen de mijnen dicht, jaja, ooit gehoord van uitputting van de mijnen? Nee hoor, domme regering, waarvan komt het dat Belgen dom zijn? Niet van de waarheid toch. Verpester van ons imago, foute regering.. De mijnen gingen dus dicht en alle werknemers werden ontslagen. Wat gebeurt er? Ze komen allemaal in de buitenwijken van de steden terecht. Kwaad op de blanken, volledig afgesloten van de blanken.

Waarom word dat imago van racist zo rap gegeven? Er is níets mis met zwarten, we maakten er iets verkeerds van. We stinken, niet de vreemdelingen.

Voila, een wat serieuzere column, met niet echt veel humor, maar Drass is niet te vervangen.

PS: Deze is van de NF.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
badges: 1 2 3
You're unique, just like everyone else....

Gepost door Dendries0Inactief op 12-2-2006 18:14
Antwoorden:
Glowball02

Rune Member (6.9)

Die van Drass vond ik beter Plaatje
Hij valt wel mee, zeker voor een eerste keer, misschien is er nog hoop Plaatje
HIj is ook wel wat kort tegenover die van Drass (je hebt 100% gelijk, Batje is niet te vervangen Plaatje )
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
I'm not a Grammar Nazi. You're just a Grammar Jew.
12-2-2006 18:29
Ijmuide 222

Inactief

Ik vind hem goed. Hij heeft wel gelijk alleen denken mensen bij mij niet zo snel dat ik racistisch ben. Knap geschreven, natuurlijk is ie niet zo goed als die van Drass maar hij is wel goed.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
12-2-2006 18:37
Rattenhoofd

Rune Member (6.0)

Ik was bedenkelijk toen ik deze column ging lezen, maar ik werd blij verrast.

Hoewel ik niet echt bekend ben met de Belgische vreemdelingencultuur, zie ik dat je veel informatie opgezocht hebt, die lijken te kloppen.

Ook heb je veel aandacht besteed aan de grammatica, deze is hier een stuk beter verzorgd dan in de meeste van je andere posts.

Alleen dat stuk van: ` Waren we bang voor Marokkanen, wisten we al dat ze aanslagen gingen plegen? ` klopt niet helemaal; het zijn natuurlijk niet ` de Marokkanen ` die aanslagen plegen, maar extremistische moslimsPlaatje

Hoe dan ook, compliment voor deze volwaardige column Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Photobucket
13-2-2006 14:57
Dave-o

Gewist lid

mooit geschreven. misch geen scheldwoorden gebruiken.. overall een dikke 7+.

note: mensen, ga niet zeuren "die van drass was beter".
dit is NIET drass` column so stop sh!tting.
13-2-2006 15:02
Deskjet9300

Inactief

Niet slecht Driesje, maar Batje`s Columns waren beter.
Toch mooi geschreven. Als ik dat doe word het niks -.-
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-2-2006 15:15
Dendries0

Inactief

quote:
Rattenhoofd zei: Ik was bedenkelijk toen ik deze column ging lezen, maar ik werd blij verrast.

Hoewel ik niet echt bekend ben met de Belgische vreemdelingencultuur, zie ik dat je veel informatie opgezocht hebt, die lijken te kloppen.

Ook heb je veel aandacht besteed aan de grammatica, deze is hier een stuk beter verzorgd dan in de meeste van je andere posts.

Alleen dat stuk van: ` Waren we bang voor Marokkanen, wisten we al dat ze aanslagen gingen plegen? ` klopt niet helemaal; het zijn natuurlijk niet ` de Marokkanen ` die aanslagen plegen, maar extremistische moslimsPlaatje

Hoe dan ook, compliment voor deze volwaardige column Plaatje


Je hebt gelijk van die extremistische moslims. Plaatje Maar ik let altijd op mijn taal hoor, maar oke, van spellingregels ken ik niet zo veel af. Plaatje

@all coment over Drass` zijn collumns.. Nee, misschien vind je het raar, maar ik ben Drass NIET. Ik heb geprobeerd in mijn collumns ook wat humor te steken (heb de andere versie nog liggen), maar nee, ik kan je verzekeren, hij is 10x slechter. Dus stop met erover te zagen, drass is onvervangbaar, dat weet iedereen. Ik kan alleen maar mijn best doen lol. Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
badges: 1 2 3
You're unique, just like everyone else....

13-2-2006 16:30
God King B

Gewist lid

goed geschreven doe zo door...
en je hebt gelijk drass is weg , daar kun je niets meer aandoen ...
we moeten jou dus ook niet met drass vergelijken.
ik zeg het nogmaals :goed geschreven.
13-2-2006 20:12
Kalkan

Inactief

Mooi geschreven, dit is mijn eerste keer dat ik de collum bord lees, heb de topics van Drass niet gelezen. Van mij krijg je een 8/10 voor deze mooie verhaal Plaatje

Anyway, met domme Belgen bedoel je alle Belgen, maar de Belgen zijn niet dom alleen de regering is DOM (geweest)

[driesedit]Als je goed leest, is het dat juist wat ik zei. De belgen hebben hun domme naam gekregen niet doordat ze echt dom zijn, maar omdat iedereen in de regering dom is. Lezen is een kunst. Plaatje [/edit]
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-2-2006 22:39
Mats

Gewist lid

het is wel een goede column, natuurlijk niet zo goed als die van drass maar dat ben je wss al wel beugehoord...
in ieder geval, chapeau doe zo voort, alleen moet je iets trager beginnen, snap je wat ik bedoel? je moet een rustige intro doen...
14-2-2006 13:23
God King B

Gewist lid

als je weet dat ie et al beu gehoord is , stop dan met er over te zagenPlaatjePlaatje
(sommige mense)
14-2-2006 19:41
Jim The Best

Gewist lid

Ik heb het zelf niet zo met de meeste allochtonen maar dat komt puur omdat ze gewoon niet aardig doen of patsen of iets dergelijks.
3-6-2009 01:07
Antwoord 1-11 van 11 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!