Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Allochtonen ( nieuw )]
Allochtonen ( nieuw )
Allochtonen

Het is weer eens prijs is ons land wat wij Nederland noemen. Grote problemen zijn er onstaan doordat mensen zich aan allochtonen aan het ergeren zijn. Natuurlijk zit er geen schoon volk bij, maar waarom denken deze mensen dat ze allemaal stuk vuil zijn? Zijn ze daar te dom voor om te begrijpen dat ze ook wel goede dingen in onze samenleving geven? Je vraagt je toch eens af waarom wij als * blanke * en ook wel ras echte nederlanders ons beter moeten voelen dat allochtonen. Wanneer is deze reactie ontstaan en waarom eigenlijk?

Wanneer we naar ons werk gaan met de bus is het vaak zo dat we niet zullen opschuiven voor een allochtoon dan voor een blanke man. De reden ervoor? Geen idee en je hoort dan vaak zoiets van, ze stinken. Ongelofelijk is dat eigenlijk dat mensen zomaar zoiets kunnen denken zonder de persoon te hebben geroken! Overal krijg je het te horen. Allochtonen dit allochtonen dat. Nergens zijn ze ergens goed in dus laat ze maar achter de vuilniswagen staan. Wanneer er dan een advocaat aan je voorgesteld wordt met de achternaam Mouradin kijk je ook opeens verschrikt op. Je wilt hem niet, want wat zou je aan zo`n persoon wel niet hebben!

Dit soort argumenten van Ras echte nederlanders, want zo willen ze nog steeds genoemd worden veroorzaken juist de onrust in een land. Allochtonen krijgen amper respect en de Nederlanders vinden dat allochtonen eerst hun moeten respecteren. Hoe zou je dat moeten doen als je niks goeds voor ze kunt doen? Dat lijkt me zeer lastig en een onbegonnen zaak.

En hoe willen ze eigenlijk een baan krijgen. Werknemers selecteren op achternaam. Je kunt je dus wel voorstellen dat een Mouradien niet snel een leuk baantje zal krijgen. Gek he dat ze dan ook maar niks voor school doen. Je wordt toch vuilisman denken ze dan.. Enja als het aan de werknemers ligt is dat vaak ook zo. Een schande is het en toch blijven de Ras echte Nederlanders maar klagen dat Allochtonen niet willen werken. Tja geef ze dan eens een kans?

Nu wil Mevrouw Verdonk, ook wel de hitler van de Allochtonen genoemd in Nederland haar zin weer zetten op een nieuw wetsvoorstel. Er zal op straat alleen nog Nederlands gesproken moeten worden! Je je hoort het goed, Nederlands. Dat wil dus zeggen dat Toeristen met hun mondgesnoerd door de straten van Amsterdam moeten lopen. Dat zal ze in iedergeval nooit lukken in de Walle, maar dat terzijde. Om terug te komen op dit wetsvoorstel. Nederlands is onze hoofdtaal en dat zal dus gesproken moeten worden. Je snapt natuurlijk wel dat het gewoon bedoeld is voor de echte allochtonen uit Turkey en Marrokko. Mevrouw Verdonk zal echt niet de Duitsers of Engelse bedoelen die elk jaar ons land bezoeken of die in ons land al jaren lang wonen. Dit is dus pure discrimantie. Toch zeggen de ras echte Nederlanders dat dit een prima besluit is. Nederlands moeten we de gehele dag horen. Dat versterkt de taal en laat zien hoe prachtig die eigenlijk wel niet is. Weet je wat alleen raar is. Wanneer een duitser iets aan ons vraagt in Nederland in het duits antwoorden wij altijd in het duits terug. Wanneer wij op bezoek zijn in Duitsland vragen wij iets in het duits en krijgen we ook antwoord in het Duits terug. Zijn we nu echt zo trots op onze taal of zijn we gewoon een land wat een taaltje spreek maar eigenlijk er voor schaamt?

Ze zien het misschien niet die Ras echte Nederlanders maar jullie zijn gewoon pure Racisten. Zeggen durven ze het niet maar in hoofd staan grote visnetten om zoveel mogelijk allochtonen te pakken te krijgen en deze weer te dumpen naar desbetreffende landen! En toch zijn we trots op onszelf. Geen idee waarop maar Oranje boven!..

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 22-1-2006 21:41
Antwoorden:
Darkspeedy0

Banned

quote:
Joshua6464 zei: Het is van sommige kanten wel begrijpelijk waarom "rasechte Nederlanders" allochtonen discrimineren/mijden.

Als je naar programma`s kijkt als `Opsporing Verzocht` (ik geef eens een voorbeeld) dan krijg je toch bij 8 van de tien zaken te horen: "Getinte huidskleur".
Dat geeft sommmige mensen wel schrik.

En dan hebben we het nog niet gehad over de "Hofstadgroep" Veel mensen zijn na de moord op wijlen Theo van Gogh, bang geworden.
Mensen denken: "Loopt er een allochtoon op de stoep? Gauw naar de overkant!"

Dit is natuurlijk een verkeerd denkbeeld maar dat is gewoon hoe de meerderheid van de "rasechte Nederlanders" denken.

Het is natuurlijk niet normaal om ze te discrimineren. Dat staat ook in de Wet.

Ik heb een vriend die moest opkrassen uit Nederland omdat zijn verblijfsvergunning was afgelopen :$ Waar moet het heen met de wereld?


jah daar kunnen we niet veel aan doen maar er moeten wels teeds meer mense vertrekke helaasPlaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
27-1-2006 11:33
Ijmuide 222

Inactief

quote:
Drass zei: En hoe willen ze eigenlijk een baan krijgen. Werknemers selecteren op achternaam. Je kunt je dus wel voorstellen dat een Mouradien niet snel een leuk baantje zal krijgen.


Dit is dus echt zo.
De mensen die denken dat Drass dit heeft overdreven, dat is het niet. Dit is de waarheid.

Die minister Verdonk moet oprotten. Bij mij op school zaten 2 jongens uit een Afrikaans land. Ze moesten het land uit gezet worden van minister Verdonkt. Die jongens waren heel aardig, er was helemaal niks mis met hun. Ik geloof dat ze vluchtelingen waren omdat er veel oorlog is in het land van waar ze vandaan kwamen.

Ze moesten het land uit gezet worden, dat wilden ze echt niet en gingen ze zich dus verstoppen. Bijna niemand weet waar ze nu zijn.

Racistische mensen zijn echt dom bezig. Ze haten mensen die ze niet kennen en die ze nog nooit gezien hebben. Ze zien het nieuws en zien dat er iemand in elkaar is geslagen door een Allochtoon. Daardoor kunnen ze denken ze zeggen dat alle ellende door Allochtonen komt maar ze vergeten Pim Fortuin e.d.

Ik denk dat er soms ook goede redens voor zijn maar vaak ook niet.

Als je Allochtonen leert kennen zul je zien dat de meesten van hun helemaal niet zo slecht zijn als ze dachten.
Ik zit op een school met veel Allochtonen. Je ziet dat ze heel aardig zijn. Velen werken goed en halen heel goede cijfers. Sommigen houden veel van voetbal en zijn daar ook heel goed in e.d.

Die vooroordelen zijn dus gewoon onzin en ontstaan denk ik omdat ze te weinig met mensen met een andere cultuur om gaan.

Joshua6464, vertel dat dat in de Wet staat maar aan minister Verdonkt.

EDIT: Gelukkig word hier niet veel gediscrimineerd. Waar ik woon worden racisten gehaat. Maar dat zijn die racisten die ook durven te zeggen dat ze dat zijn.

Er blijven een paar racisten over die te bang zijn om dat te zeggen, dat is laf van hun.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
2-2-2006 21:19
God King B

Gewist lid

quote:
Gregoryw zei: Is ongeveer hetzelfde als in België Plaatje


yep ben ik mee eens ongeveer et zelfde hier bij ons.
11-2-2006 18:21
Bobsel

Rune Member (6.9)

Het leuke aan collumns. Als je serieus wilt reageren moet je post onderbouwd en lang zijn, daar heb ik op het moment geen zin in, dus verkort. Mee eens.

Racisme is actief in nederland. En ongeacht het feit dat ik zelf "allochtoon"(als je iedere buitenlander allochtoon noemt ben ik er een)ben ik zelf ook lichtelijk racistisch. Ik heb mijn mening over turken en marrokanen al snel getrokken. Maarja, over het algemeen komt dat door hun eigen gedrag. Toch moet verbetering van beide kanten komen.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
9-3-2006 21:11
Dippiest

Gewist lid

quote:
Compunick zei: Nee dat lijkt maar zo Plaatje.
de Nederlanders vinden dat allochtonen eerst hun moeten respecteren
Hier ben ik het mee eens :$

ik ben het met je eens bij ons doen al die allochtonen ook veel te stoerPlaatje en dan kan je wel zegguh nederlanders ook maaar ik zie vaker en allochtoon die stoer doet en vooral in groepen Plaatje zijn ze zo stoerPlaatje


Maar idd je hebt wel sterke punten.
21-5-2006 18:54
Sharonf

Inactief

Het woord allochtonen zegt niks en word vaak door "slimme" mensen niet gebruik. Want als bevalt in het buitenland ben je allochtoon. En je vergat nog helemaal de autochtonen?! Jup ik heb opgelet bij aak hadden we het erover.

Als je hier komt moet je aanpassen niet helemaal maar wel aan onze taal. Je mag natuurlijk je eigen gewoontes houden daar kunnen wij zelf wel wat van leren. Maar aanpassing is wel nodig. Nederlands spreken is een daarvan. Je mag je zelf helemaal geen Nederlander noemen als je het niet spreekt. Als je een Nederlands paspoort aanvraagt moet je voor een soort van inburgerings test slagen ook door fatsoenlijk Nederlands te praten.

Trouwens je zegt dat we allemaal vooroordelen hebben, maar is dat ook geen vooroordeel over ons?

Nederlands praten is ook goed voor de buitenlanders onder ons anders gaan ze bijv. alleen om met hun eigen mensen. Daar komt dan sociale sergeratie van en dat lijdt vaak ook tot ruimtelijke -_^ Hoe eindigd dat dan? Verschillend "rassen" die waarschijnlijk alleen met elkaar om gaan.

Conclusie: 19 mei 2006 eerste aardrijksunde les waarbij ik ooit heb opgelet!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Don't worry, be happy - Bob Marley.
23-5-2006 15:13
Tosti.ffx

Black Member (3.0)

Je hebt idd goeie punten. Ben het compleet met deze column eens. Vind wel dat de mensen die hier wonen de nederlandse taal beheersen. Maaruh alleen nederlands op straat uhmmzz dacht het even niet. En idd probeer dat maar tegen de houde. De straat taal hier in amsterdam worden zowel surinaamse, turkse, marokaanse, gebruikt samen met nederlands dusja. Veel succes Mevrouw Verdonkje Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image Hosted by ImageShack.us
26-5-2006 05:34
Vitesse Nr1

Inactief

ik vind dat als allochtonen naar nederland komen, ze ook nederlands moeten kunnen spreken. het beste om het te controleren is toch op het straat....
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
6-6-2006 22:12
Hackdoosh1

Gewist lid

In Vlaanderen hebben we toch veel problemen met Turken en Marokkanen! Ik ben niet tegen die mensen zolang ze zich maar integreren!
13-6-2006 19:05
Bobsel

Rune Member (6.9)

Lord Araman, geef een serieuze reactie of rot op bij collumns! En de laatste post is al 2 weken oud...
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
26-6-2006 09:16
Krikke321

Gewist lid

ik heb eens geleze dat in belgie de helft van de gevangene allochtonen zijn
dat wil ook wel wa zegge ...
27-8-2006 15:21
Jules

Inactief

Mee eens, behalve dat Duits gedeelte. Aan de grens in Duitsland krijgen sommige kinderen ook Nederlands, maar Nederland is een dusdanig klein land met een weinig gesproken taal, dus moeten wij maar Duits zien te leren. Aangezien de Duitsers met iets meer zijn.

@IJmuide, zo is de Nederlandse wet, en daar valt niet echt aan te twijfelen, het is trouwens Verdonk en niet Verdonkt Plaatje.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
27-8-2006 17:07
Mis Turk

Gewist lid

quote:
Bv202 zei: Hey,

Bij deze dat ik leave.
Niet dat er iemand dat erg vindt, maar ik zeg het toch maar eventjes.

Ik raad je aan voor je me onderflamed dit eventjes leest, en VOLLEDIG leest, of je mist de helft.

Rsr gaat sterk achteruit de laatste maanden....achteruit sinds...Greg, ja, Greg! leader is!

Laat ik beginnen over Rutger en Dries, 2 MAL`s(of je ze nu graag mocht of niet) die geleaved zijn door onze leader Greg!

Greg is diegene die aan vriendjespolitiek doet en zichzelf populair voordoet, maar als je in nood zit, gaat populariteit voor!

Om te beginnen heeft Rutger zelf gezegd dat hij is geleaved door Greg:
Plaatje

En uiteraard, wat ik al zei:
Populariteit gaat voor!

Dit zegt Greg zelf erover:
Plaatje

Zie je?
Hij vindt het niet erg dat goede MAL`s leaven, zolang hij zelf maar populair blijft.

Ohja, laat ik dan ook nog zeggen hoe het tussen Greg en Compunick zit, zo gaan we weer naar vriendjespolitiek.

Wat Nick deed vindt Greg helemaal niet erg, uiteraard niet.

Eerst gaat Nick mij kenker toewensen, dan doet hij hetzelfde bij Dries.
En daarna gaat hij het bij Greg zelf doen, maar Gregje vindt dat niet erg en wil hem even later nog in het LB ook.

Op dat kom ik zo meteen terug.

1 jaar geleden ofzo mocht iedereen badges maken, en die van Rutger waren de beste.
Maar Greg werkte tegen en zei dat die van Nick de beste waren.

En nu zou Pol hem nog een flame willen geven....voor die badges!
Voor flamen of record bans zeker-.-

Mooi, nu de medals...

quote:

12:25:33 Bv202: en over dat hielenlikker
12:25:45 Bv202: zo is er nog een koppelPlaatje
12:25:51 Bv202: gregiie en nick
12:25:54 Prutger: jep
12:25:59 Prutger: absoluut
12:26:14 Prutger: nick krijgt originality medal voor het jatten van
sigs?
12:26:17 Prutger: kots
12:26:31 Bv202: idd
12:26:42 Bv202: Nu doet lb orginality medal
12:26:47 Bv202: nog zoiets
12:26:55 Prutger: nee hoor, greg doet het nog steeds
12:26:56 Prutger: trust me
12:27:08 Prutger: die gaat gezellig met het lb op de chat zitten
12:27:12 Prutger: vervolgens zet hij +m
12:27:16 Prutger: geeft zichzelf een voice
12:27:26 Prutger: "iemand bezwaar tegen medal voor nick?"
12:27:27 Prutger: *stilte*
12:27:31 Prutger: `okee, dan wordt dat het`



Zie je?
En dan nu naar de foc(flame of the clan)

Arnoud, Dries, Tommy... krijgen hem...maar Rutger? Nee
Rutger heeft een pak meer gedaan dan Tommy...en Tommy kreeg zelfs een ster erbij terwijl:

1) Flame of the clan kan geen sterren hebben
2) Tommy zo inactief is als wat en niks doet
3) Het niet eens in clannieuws kwam en Tommy opeens zonder dat ook maar iemand het wist een ster kreeg

Ohja, eventjes:
Ik ben niet tegen dat Tommy die medal heeft ofzo, maar wel HOE het werd gegeven.

quote:

12:28:39 Prutger: heeft tommy uberhaupt een flame dan?
12:28:47 Prutger: wdf doet die gast dan behalve forum campen?



Trouwens, Greg en Dries waren vroeger ook goeie vriendjes(nu dus absoluut niet meer) en volgens Rutger had Dries ook zonder dat
ook maar 1 mal het wist skillpage admin gekregen.

En dan mag je Greg niks zeggen over hoe hij "regeert", dan is het:
Je bent geen mod meer, besef het nu eens!
*block*

Oh, en dan over regels gesproken...

Die regel van het wildy bord dat er niks van andere clans op mag komen...Hebben de mals er voordeel mee om hem af te schaffen? nee! dus regel blijft
Die regel dat mals/lb in de eerste week geen badges mogen posten...hebben de mals er voordeel mee om hem af te schaffen? Ja! dus regel weg

Trouwens, op 1 april toen ik die grap maakte, liet Greg Nick me gewoon onderflamen.
Greg zei tegen mij dat hij er iets ging aan doen...no wai...
Telkens toen hij me onderflamede was het "nog 1 kans..."

En lees dit eens ff:
quote:

19:16:43 bv202: hey
19:16:53 GREGORYW: hallo
19:17:26 bv202: je zei in dries zn topic:
19:17:27 bv202: Zo heb ik ook een gedacht over jou.
19:17:28 bv202: rofl
19:17:33 GREGORYW: jup
19:17:40 GREGORYW: niet slecht bedoeld hoor
19:17:42 bv202: ik heb ook nog een gedacht over jouw hoor
19:17:50 GREGORYW: ga je gang..
19:19:06 bv202: weken geleden, toen ik nog mal was, was IEDEREEN
ermee akkoord dat er geen stemming ging komen. Dan later
na dat voorval zei je dat de leden niets beslissen. Een dag
later maakte iemand een topic aan en hij zei dat er een lb
stemming moest komen en 8lb leden(een lid dus). Een dag
later maakte jij meteen die poll. Verklaar dat eens.
19:19:33 GREGORYW: dat noemen ze, luisteren naar de leden
19:19:46 GREGORYW: maar alles was besproken onder Geoff en
Joost
19:19:46 bv202: maar die beslissen toch niets zei je?
19:20:04 GREGORYW: Plaatje
19:20:43 bv202: waarom dan een topic op modboard als het toch onder
de leaders beslist word-.-
19:20:50 bv202: nogal onnodig, vind je zelf ook niet?
19:21:03 GREGORYW: er was communicatie nodig, wel?
19:21:14 bv202: WAAROM?
19:21:19 bv202: de leaders beslissen alles?
19:21:27 GREGORYW: niet echt
19:21:32 bv202: jawel
19:21:42 GREGORYW: aangezien mijn 2 collega`s niet echt actief
zijn
19:21:44 bv202: je zei net dat het besproken was met joost en reez
19:21:59 GREGORYW: ook onder een paar mods
19:22:00 bv202: dus ga je ff aan de leden vragen wat ze wille?
19:22:08 bv202: maak ze dan niet mod-..-
19:22:16 GREGORYW: Like Tommy, en Bamberg ook dacht ik
19:23:05 bv202: als tommy dan zo inactief is, dan up je hem toch
niet-.-?
19:23:12 bv202: bovendien zie ik hem nu meer online
19:23:30 GREGORYW: wel, hij is 8 geworden :
19:23:42 bv202: bedoel ik net
19:23:49 bv202: je zegt dat hij zo inactief is
19:23:52 bv202: waarom up je hem dan?
19:24:18 GREGORYW: soms helpt het bijsturen van iemand, zo
misschien actiever te worden
19:24:22 GREGORYW: je ziet, het werkt
19:24:31 bv202: oke...
19:24:41 bv202: maak bamberg dan ff leader, word hij ook actiever
19:24:47 bv202: en arnoud 8, word hij ook actiever
19:24:59 GREGORYw: dat is overdrijven
19:25:03 bv202: en alle niet-actieve leden 7, worden die ook
actiever
19:25:27 bv202: daar komt het op neer.
19:25:46 bv202: slaat nergens op.
19:25:53 GREGORYw: zo denk jij..
19:26:26 bv202: zo denk ik...jij doet zo
19:29:46 bv202: nog zoiets
19:31:03 GREGORYW: ja?
19:31:07 bv202: ik maak die nubgrap en je downt me en bant me een
week...was niet zo bedoelt, maar goed, bied mn excuses aan
etc. compunick zegt tegen een mal EN mij dat we ***
mogen krijgen en bied z`n excuses niet aan en was niet zo
bedoelt als bij mij en jij wil hem dan nog in het LB?
19:31:37 GREGORYW: zo dacht Geoff erook over
19:31:51 bv202: oh
19:31:55 bv202: dan is hij slimmer dan jouw
19:31:59 bv202: jij*
19:33:07 bv202: goed, maar WAAROM zou je hem dan een kans zegen, dat
is mijn vraag.
19:33:38 * GREGORYWRSR leader> heeft zijn/haar status gewijzigd
in: Bezet
19:34:08 GREGORYW: er zijn mensen die wel echt iets zien in
Compu
19:34:15 GREGORYW: oké, hij is wat `raar`
19:34:23 bv202: ja, een flamertje en een spammertje
19:34:30 bv202: dat zie ik in hem




Waar is de rest?
Er is geen rest, als Greg een discussie niet kan winnen, zwijgt hij gewoon.

En dan heb ik nog veel voorbeelden...maar een deel is privé, een ander deel zeg ik niet om bepaalde redenen.

Denk eraan, Rutger en Dries zijn weg door Greg, er zullen er nog volgen, onthoud dat!

Ook ben ik er bijna zeker van dat Greg, Arjen, Arnoud of Tommy me hiervoor gaat (ip)bannen, maar dan verspreid ik het toch.

Ohja, ik denk net nog aan iets:
Wil je 7 worden? Ga rsr leden scammen, het helpt altijd!

Btw:
Ban me meer, i don`t care, als je me bant/dit topic sluit/wist, laat ik het anderen verspreiden en ikzelf ook.

De reden dat ze me zouden bannen is omdat ze bang zijn populariteit te verliezen/of bang om de waarheid.

En Greg zelf...

Trouwens, dit topic sluiten/wissen/mij bannen wil zeggen dat ik gelijk heb en dat je de discussie niet kan winnen, dus doe het niet,
dan weet iedereen het meteen.

RSR en dan heb ik het vooral op Greg heeft mij gebruikt, niet alleen dit, maar ook nog met andere dingen.

En ik zeg ook niet dat ALLES hierin met Greg te maken heeft zoals Pol dacht.

En nee, ik ben ook niet jaloers op bijvoorbeeld Tommy, het interesseert mij ook niet dat hij bijvoorbeeld een FOC heeft, maar wel HOE hij die kreeg.
Nou ja, nu tot niet snel meer,

Bv202
30-8-2006 13:52
Jules

Inactief

Wow. Dat je dat hier gaat spammen is een bewijs dat je macht wilt, en een spamnicht bent Plaatje.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
30-8-2006 13:57
Gangboy100

Gewist lid

ik vind dat verdonk wel gelijk heeft...
je hoort gwn nederlands te praten als je in nederland bent..
als je als "turken" onder elkaar bent mag je best turks praten maar wanneer er nederlanders bij zijn vind ik dat je gwn nederlands moet praten
23-9-2006 18:16
Antwoord 16-30 van 31 totaal.
Vorige 15 << >> Volgende 1

Reageren:

Gasten mogen niet posten!