Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Voetballen]
Voetballen
Voetballen

Je loopt rustig te voetballen in een plaatselijk parkje met je vrienden. Je hebt net teams gemaakt en met jou voetbalkwaliteiten hebben ze je maar op goal gezet. Je bent namelijk heel breed zoals ze zeggen zodat je een zeer groot oppervlakte van de goal afschermd. Ideaal, dat woord gebruiken ze vaak en daardoor knik jij instemmend dat je wel wil keepen. Mooi dat is dan geregeld. Je staat er maar. Ziet af en toe een vogel voorbij vliegen en soms moet je uittrappen. Voetballen is eigenlijk geen hol aan. Iedereen kan het!

Helaas dat beeld veranderd snel. Op geen gegeven moment komt de spits van je tegenstander alleen op je af. Je kan nog net bedenken wat de laatste man tegen je gezegd had. " Maak je breed! " en dat doe je dus. Je valt met je volle gewicht op de grond. Een plaatselijk aardbeving ontstaat zodat de bal via een net nieuw gecreeërd polletje van de spits wegstuitert. Je ziet de bal nog over de achterlijn hobbelen en denkt: " Yes ik heb iets goeds gedaan!" Je wil opstaan, maar dan blijf je plakken. Je vind het het maar vreemd, want je zou toch zweren dat je geen klitteband aan hebt... Je kijkt op en ziet het dan. HONDENSTRONT! Je zit helemaal onder. Van je been totaan je onderkin. Goh wat meur je! Je kijkt de spits aan die eerst nog verdrietig was omdat hij die kans miste. 5 seconde later is hij dat alweer vergeten en ziet hij je onderkin. Je baalt verschrikkelijk en kan het niet meer uitstaan. Dit is de zoveelste keer dat je in de hondenpoep bent gestapt of hebt gelegen. Woest loop je naar huis voor weer een verkleedpartij.

Onderweg kom je zoals gewoon een aantal honden tegen. Je weet dat het kleine teefje van je overburen het was geweest en kijkt hem smerig aan. Je ziet zijn tong nog net op en neer gaan van tevredenheid voordat je de achterdeur dicht smijt. Eenmaal omgekleed ga je natuurlijk terug naar je * vrienden*. Je omzeild de plaatselijke hondendrollen en pakt weer je post tussen de 2 palen. Dit keer laat je het duiken maar achter wegen en pak je de ballen gewoon met je hand. Je blijft je echter wel ontzettend ergeren aan die drollen. Waarom ruimen ze dat niet op of eigenlijk waarom poepen die honden nu precies op jou veldje!?

Zonder enig idee vertrek je maar weer naar huis. Peinzend bedenk je een plan om deze poep terreur te stoppen. Het kan gewoon niet zo langer, want al je pyama broeken beginnen onderhand na 2 wasbeurten nog naar poep te stinken. Het teefje van je overbuurman moet het eerste slachtoffer worden. Je weet alleen nog niet hoe je het gaat aanpakken. Vergif of besnijden vind je maar niks. Je bent immers de ideale dierenvriend die zelfs een pier zou redden van zijn ondergang.

Veel mensen haten de hondenpoep zodat er allerlei acties zijn ontstaan om dit te stoppen. Je ziet het al bijna voor je dat je door de straat gaat lopen met erop: " Weg met de Hondenpoep" Als hondenbezitter zou je eerder op dat bord gaan scheiten dan er iets mee te gaan doen. Daarom zie je meteen waar het probleem ligt. Niet de hond maar het baasje. Hij veroorzaakt de ellende omdat hij naar dat parkje wil! De hond beslist namelijk nooit waren er heen gelopen wordt. Samen met een goeie vriend die een beugel, bril, kapsel uit de jaren 60 en ook een pyamabroek draagt loop je naar je overbuurman. Je spreekt hem aan en zegt dat hij echt moet stoppen met zijn plaatselijk ronde langs de veldjes. Lachend kijkt hij je aan en zegt dan opeens: " Ja dat is prima!" Verbaast loop je maar weg om de volgende dag maar weer te gaan voetballen. Je bent weer keeper en loopt naar de 2 palen. Inplaats van het mulle zand voel je weer iets plakkerigs. Wat blijkt, het teefje zit vast aan je doelpaal!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 24-12-2005 22:45
Antwoorden:
Lesley 01

Gewist lid

w00t first post Plaatje whaha weer leuke column maak er nog meer zijn leuk om te lezen Plaatje
greetz lesley
24-12-2005 22:52
Ijmuide 222

Inactief

Wel leuk bedacht, ik kon hier meer fouten in vinden dan in andere Columns (spelling) maar dat merk je nauwelijk, het is leuk bedackt, grappig

Je hebt eigenlijk ook helemaal gelijk, het is niet de schuld van de honden maar van de eigenaars, je hebt dat op een geweldige manier beschreven.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-12-2005 22:54
Nickalicious

Gewist lid

Ik ben geen voetbal freak maar vind het wel een goeie column
24-12-2005 22:54
Legolas13666

Gewist lid

super column! klopt helemaalPlaatje...
25-12-2005 12:38
Eric Smeets

Gewist lid

klopt helemaal?
ben jij ook in de stront gaan liggen?Plaatje

[Scherp opgemerkt Plaatje, Zou zijn onderkin ook meuren? [Drassedit]
26-12-2005 01:23
Ck Bond

Gewist lid

Goeie column maar de titel had beter hondenpoep kunne zijn Plaatje
Greetz ck bond
26-12-2005 19:14
666megaminer

Inactief

Nice Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Your file is not found
If you must file a complaint
Send it to Bill Gates

26-12-2005 21:46
Clonecow

Gewist lid

quote:
Ck Bond zei: Goeie column maar de titel had beter hondenpoep kunne zijn Plaatje
Greetz ck bond


hier ben ik het mee eens maar dat betekent niet dat ik hem stom vind of lelijk ik vond het moi!
29-12-2005 18:37
Tommie391

Gewist lid

lol leuk he hondenstrond het ruikt ook so heerlijkPlaatje
30-12-2005 10:59
Reinaert1989

Inactief

super column, hoop dat er nog velen volgen!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
(sk1l-edit) Je sig was way to big, zorg dat je dit op orde krijgt!(/sk1l-edit)
30-12-2005 15:21
Mikkelprins

Gewist lid

Ik vond het wel een leuk verhaalPlaatje
31-12-2005 22:45
Rakehell

Gewist lid

Ha net goedPlaatje dan hebben we toch al één les geleerd : nooit keeper zijn bij een voetbalmatchPlaatje

Voor de rest was de column zeer nice geschreven en ik hoop dat er nog grappige volgenPlaatje
31-12-2005 23:21
Kingpim33

Gewist lid

mooie verhaaltj, ik viel gister met men hand in de honde-shit
6-1-2006 13:16
Gregoryw

Rune Member (6.9)

Goed geschreven, leuke verhaaltje...
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
23-1-2006 07:28
Nighthell14

Inactief

Oke gaat dit overhondenpoep of gaat het over voetbal Plaatje
Maar wel leuk verhaal om te lezen..je zou er een boek van moeten maken Plaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
23-1-2006 07:32
Antwoord 1-15 van 23 totaal.
>> Volgende 8

Reageren:

Gasten mogen niet posten!