Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Overal en nergens]
Overal en nergens
Zoals de titel doet vermoeden kom je dit verschijnsel overal en nergens tegen. Waar in de wereld je ook kijkt het gebeurd. Juist stemmen voor een parlement of een president van een land waarin je zelf niet meer woont.

Heel veel landen zijn tegenwoordig demoncratisch ingesteld. Hierdoor krijgen de inwoners van het land `stemrecht`. Vaak wordt hier nog mee gesjoemeld of wordt je gedwongen om op iemand te stemmen. *achtergrond info: Grootste stemmingsfraude die bekend is komt uit USA, maar dat wisten jullie al?!* Enfin we gaan verder. De mensen stemmen dus voor een land waar zij niet meer in leven.

Wat is het nut van stemmen ?
Stemmen doe je om verbeteringen aan te passen in je land. Je kan kiezen voor het huidige parlement of president of hiertegen natuurlijk. Dit is maar net hoe tevreden jij bent over de huidige situatie en manier van regeren in je land.

Waarom, maar dan ook echt waarom laat elk land dat verkiezingen heeft dan mensen kiezen die niet eens meer in dit land wonen? Je vertrekt uit het land om welke reden dan ook. Dit kan een politieke of een economische reden hebben. (dit is bij ongeveer 90% van de gevallen zo, dus ga ik hiervan uit). Waarom zou je mensen laten stemmen die dusdanig ontevreden zijn over de huidige situatie binnen een land, er niet willen/kunnen blijven, maar dan toch verbetering willen zien ?

Is het niet onredelijk dat ik ga stemmen over hoe de taken verdeeld moeten zijn bij de buren. Dan roept iedereen per direct dat het onredelijk is en dat het zo niet hoort. Dit gebeurt niet bij verkiezingen, maar wat is nu het grote verschil.

Met het stemmen beslis je over mensen en beslis je niks voor jezelf. Dit is nagenoeg hetzelfde als het voorbeeld dat ik hiervoor gegeven heb. Waarom staan we dit wel toe ? Ach dan kunnen we natuurlijk altijd zeggen dat we het beste geprobeerd en voor gehad hebben met het land van herkomst.

Dat is dan ook de reden waarom ze er nu niet meer wonen, toch ?
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

Conclusie:
Het zal zo blijven, no matter what.

Do you think I care?

In reactie op bepaalde leden:
I just love the issues of love.
Gepost door JostyRetired Leader (R) op 16-12-2005 01:16
Antwoorden:
Ijmuide 222

Inactief

demoncratisch = democratisch.

Heel netjes Josty, ik wist niet dat jij ook zulke Columns kon maken, je hebt helemaal gelijk hierover vind ik, heel netjes.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
16-12-2005 11:31
Mats

Gewist lid

ik ga er niet echt met akkoord, maar toch mooi geschreven(maar je zult nog wel moeten oefenen om op het niveau van drass te komen...)
16-12-2005 11:44
Donsniperboy

Gewist lid

Kort maar krachtig Plaatje
Leuk geschreven
16-12-2005 13:14
Bv202

Inactief

omg, het dient hier niet om "om het eerste posten"

nice Josty, nu nog beter worden dan drass PlaatjePlaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
16-12-2005 13:15
Dandonio

Gewist lid

Aah... mooie herinneringen... Hehe, hoe de eerste Amerikaanse presidenten de doden op zich lieten stemmen is gewoonweg... betoverend Plaatje
16-12-2005 13:45
Rutgerino

Inactief

ach, je wordt steeds beter. als je nu ook nog ff je spelfouten checkt, dan is het helemaal af.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
18-12-2005 14:11
T4i4mo

Gewist lid

Mooi hoorPlaatje, ik snap alleen niet egt wat de titel met het verhaal te maken heeft
20-12-2005 19:21
Jellekiller1

Gewist lid

Je kan toch ook stemmen omdat je familie er woont? Dan heb je het beste voor met je familie. En misschien wil je wel weer terug keren naar je land, als het beter gaat met je land. Het beter maken van een land kun je druk op uitoefenen d.m.v. stemrecht.
Ik vind het leuke column, alleen ben ik het er niet mee eens. Voor de rest gewoon zo doorgaanPlaatje.
20-12-2005 19:53
Lesley 01

Gewist lid

yep hij is wel leuk nu net zo goed als master drass worden Plaatje
greetz lesley
24-12-2005 23:02
Antwoord 1-9 van 9 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!