Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Schokken]
Schokken
Schokken

Een paar weken terug was het grote moment voor Amerika aangebroken. 1000 mensen hebben het met de doodstraf moeten bekopen. Wat een feest werd het. Slingers en toeters werden uit de kast gehaald om dit eens te vieren, want wel land is er nu niet trots op dat je al 1000 mensen met een schokje het leven hebt uitgejaagd? Vroeger was het nog een spektakel als iemand werd opgehangen. Marktpleinen stroomde vol om nog even wat rotte appels naar de gestrafte te gooien. Deze tijd is heel de sfeer verziekt. Inplaats van marktpleinen zijn er kale witte zalen in de plaats gekomen. De mogelijkheid om nog iets naar de gevangen te gooien is ook al voorbij, omdat er een centimeters dikke laag glas tussen zit.

Voor de toeschouwers is er dus eigenlijk niks meer aan. Je hoort de gevangen niet meer creeëperen van de pijn als ze meer dan 220 op hun lichaam geschoten krijgen. Misschien was het daarom een reden om de 1000ste maar feestelijk te vieren...

In verschillende staten in de Verenigde Staten is deze traditie van de doodstraf nog steeds aardig in trek. Hoe dieper je in het land gaat hoe vreselijker de straffen worden. Als je in zo`n gevangenis loopt zie je toch wel de vreemste figuren rond lopen. De ene keer zie je een tafel waar ze bingo aan het spelen zijn. Gevangen van 80 die hun laatste verjaardag ook in deze gevangenis zullen vieren. De andere kant zie je kinderen van net 18 die nog 60 jaar te gaan hebben tot ze een heerlijk schokje zullen krijgen.. De sfeer is dit soort centra`s is natuurlijk niet grandioos. Enige toekomst is er niet en als je denkt eindelijk de genadeloze schok te krijgen geven ze je nog even 10 jaar extra cadeau. Het is immers Kerst zeggen ze dan...

Deze dagen is ene Meneer Toekie de gelukkige geworden. Deze meneer heeft een aantal jaren ( zegmaar jou rs carriere x 10 ) terug 4 mensen vermoord. Natuurlijk moet hij hiervoor gestraft worden. Maar deze geniale Amerikaan ( ja ze bestaan toch! ), bedacht iets slims om misschien toch vrij te komen. Hij ging boeken schrijven hoe slecht het bende leven in Amerika eigenlijk is. Door deze * prachtige * boeken was meer dan 50% van Amerika voor de vrijlating van Toekie. Dat wil dus zeggen als ik even wat mensen neer knal en daarna in een boek vermeld dat het niet verstandig is om zoiets te doen ik weer binnen no-time weer vrij ben. Goh ik begin dat rechtsysteem in de Verenigde Staten straks nog goed te vinden ook?

Nee helaas, al had Toekie 25 Bijbels geschreven, zijn leven was niet meer te redden. Doodstraf is doodstraf zeggen ze dan. Als de Amerikanen nog iets willen bereiken in hun wereldgeschiedenis inplaats van andere volkeren uit moorden kunnen ze misschien eerst beginnen om de gevangenissen in hun eigen land eens leeg te schokken. Dat zal pas een spetterend vuurwerk opleveren!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 13-12-2005 21:29
Antwoorden:
Rune Haj Fly

Gewist lid

owndPlaatje! wel leuk hoe je die amerikan afbreekt =)
13-12-2005 21:33
Darune0

Gewist lid

W00t 2e! snel lezen EDIT ZO!

Edit: Hij is wel leuk, maar dit is toch wel een van de mindere...=(
13-12-2005 21:33
Bertjuh1

Gewist lid

toekie dood lol arnold for president Plaatje
maar ja weer een goeie Plaatje
13-12-2005 21:36
Nighthell14

Inactief

Dat was weer een grappig verhaal Drass.Ben je hier mee bezig geweest de afgelope dagen?

[Drassedit] Nee net even uit de losse pols [Drassedit]
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
13-12-2005 21:44
Donsniperboy

Gewist lid

Nice column weer Plaatje
Ga zo doorPlaatje
13-12-2005 21:54
Needlekiller

Inactief

Night, Bart schrijft ze bijna allemaal uit de losse pols, toch Plaatje? In even 20-30 minuutjes.

Hij is zeer goed Bart, wel grappig hoe je het allemaal verwoord.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

13-12-2005 22:12
Arjensun

Rune Member (6.9)

Ik vind hem wat minder. En toekie kreeg een naaldje in zijn arm, geen schokje Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command, we shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine patris, et filii et spiritus sancti.
14-12-2005 00:17
Happyland 31

Gewist lid

Tookie WilliamsPlaatje pwned columnPlaatje
14-12-2005 14:14
Erikje90

Gewist lid

LOLPlaatje
14-12-2005 15:23
Ijmuide 222

Inactief

Ik geloof dat je het over de leider van de Crips hebt?
Ik ben tegen de doodstraf, ik vind het dus heel jammer dat hij dus dood ging, maar net zoals altijd is deze column ook heel mooi en goed geschreven, toch wel raar, gaan ze het vieren als er 1000 dood zijn gemaakt door de doodstraf, weer een meesterwerkje van Drass, deze column.

EDIT: Dit was ik vergeten erbij te schrijven.

Die mensen van 18, die 60 jaar moeten wachten voordat ze dood gaan, dat is toch erg?
Ze weten precies wanneer ze dood gaan, ze weten dat ze niks meer in hun leven kunnen doen en dat ze niks meer van de wereld kunnen zien, dit vind ik heel erg wat er met hun gebeurd.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
14-12-2005 18:23
Bobsel

Rune Member (6.9)

De feiten kloppen wel maar ik vind toch echt dat je het te extreem hebt geschreven. Ik heb geen mening over de doodstraf omdat ik geen duidelijk geloof heb. Ik vind eigenlijk dat zo`n persoon het niet verdient om te leven maar ik wil daar zeker niet over oordelen.

Het rare is dat het Christelijke geloof dit toestaat. Het is net zoiets als dat zelfmoord een zonde is(natuurlijk heel verschillend!), je vernietigt iets wat door "de Schepper" is gemaakt. En ja, ik kan me niet voorstellen dat een geloof als het Christendom dat toe zou staan. Heb je medemens lief zou ik zeggen.

Wat ik wil vind is dat dat soort mensen levenslang moeten in een extreem zware gevangenis onder extreme leefomstandigheden. Je kan ze niet 4 levens geven met familie`s en het ze ontnemen om ze het verdriet van het verlies te geven. Dan maar op een andere manier.

En nu ik erover na denk ben ik heel ironisch bezig, ik noem Batje z`n tekst extreem...Plaatje
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
16-12-2005 07:15
Dandonio

Gewist lid

Waarom is hij vermoord? Niet omdat het volk tegen zijn vrijlating is hoor... er komen proteststemmen van alle kanten. Het leven van die man was gewoon een carrière zet van Arnold.

Hij werd al een tijdje als `te zwak` bestempeld. Volgens mij is dit gewoon een statement... the terminator is alive and kicking.
16-12-2005 13:54
Emile962

Gewist lid

De elektrische stoel wordt al een tijdje niet gebruikt. En waar heb je gezien of gelezen dat het gevierd werd? Volgens mij waren er allerlei protesten hiertegen.
Toch een goede collum.

[Drassedit] Sommmige woorden in een column moet je ook synisch bekijken [Drassedit]
17-12-2005 23:07
T4i4mo

Gewist lid

Ik vond m wel erg lau, hopelijk wordt de volgende ook zo goed of nog beter
20-12-2005 19:30
Potterjos

Inactief

quote:
Ijmuide 222 zei: Ik geloof dat je het over de leider van de Crips hebt?
Ik ben tegen de doodstraf, ik vind het dus heel jammer dat hij dus dood ging, maar net zoals altijd is deze column ook heel mooi en goed geschreven, toch wel raar, gaan ze het vieren als er 1000 dood zijn gemaakt door de doodstraf, weer een meesterwerkje van Drass, deze column.

EDIT: Dit was ik vergeten erbij te schrijven.

Die mensen van 18, die 60 jaar moeten wachten voordat ze dood gaan, dat is toch erg?
Ze weten precies wanneer ze dood gaan, ze weten dat ze niks meer in hun leven kunnen doen en dat ze niks meer van de wereld kunnen zien, dit vind ik heel erg wat er met hun gebeurd.


ik vind het ook heel erg als en jongen van 18 iemand anders dood voor niks...
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

22-12-2005 23:11
Antwoord 1-15 van 18 totaal.
>> Volgende 3

Reageren:

Gasten mogen niet posten!