Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Docenten]
Docenten
Ja ik weet het, dit is het board van Bart. Maar ik heb min of meer toestemming. Daarnaast doe ik dit omdat ik me ontzettend verveel en fishing ook niet boeiend is.

Docenten, je weet wel. Dat soort mensen dat je liever nooit ziet dan zovaak als nu. Jawel, die 25 uur in de week dat je les hebt, dat is al zovaak... Het zijn de mensen die jou verbeteren wanneer je een fout maakt, maar wat maakt het uit dat je fouten maakt je bent toch een mens? Een mens hoort toch fouten te maken of zit ik nu ineens heel erg verkeerd. Anyways dit doen ze alleen maar zodat jij een hoger aanzien krijgt bij andere mensen. Hoe minder fouten en hoe meer kennis, des te gewaardeerder je bent.

De mensen die zichzelf dus docenten noemen proberen fouten bij ons te ontdekken en dit te verbeteren, daarnaast proberen ze ons ook dingen bij te brengen. Dit is natuurlijk niet slecht, want zo krijg je tenminste je aanzien. Het probleem is echter dat wij als studenten en of leerlingen vaak worden gepakt op onze fouten. Kom maar eens te laat in de les of lever maar eens je werkstuk niet op tijd in. Dan heb je een `1` als cijfer of mag je een briefje halen. Dit briefje zelf is niet zo erg, maar die brief naar je ouders en die 2 uur papierprikken wel.... Daarnaast is een 1 ook niet geweldig want dit moet je wel weer ophalen naar een 5.5 als gemiddelde. Wat nu als je op het MBO, HBO of op de universieteit zit. Dan kan je gewoon te laat in de les komen en of eerder weglopen, want er is nauwelijks controle hierop. Daarnaast ben je voor jezelf naar school en niet omdat je nog leerplichtig bent. Nu probeer je dus les te volgen die gegeven moet worden door docenten. Wat nu als deze docenten zelf gewoon niet weten dat ze klas B7 les moeten geven. Laat dit nu net jou klas zijn, waardoor jij weer lekker een aantal uurtjes eerder naar huis kan om alvast aan het weekend te beginnen. Na een bepaalde tijd gebeurt dit steeds vaker en blijkt op het tentamen dat het zovaak is gebeurd dat je dit het aankomende semester allemaal nog eens mag gaan doen.
Het kan ook gebeuren dat een docent de rol van de student overneemt en andersom. Je moet namelijk de theorie ook in praktijk kunnen toepassen en dat wordt zo af en toe getest. Aan de hand van dit soort testen krijg je dan een cijfer wat je natuurlijk wel leuk vindt wanneer het positief blijkt te zijn. Negatieve cijfers zijn minder leuk, waarna je meteen de schuld bij de docent neerlegd. Wat tijdens de praktijk lessen vaak gebeurd is dat deze in groepen worden gedaan en dus veel groepen direct na elkaar komen. De tijd die de docent heeft voor een groep is minder dan de praktijk les benodigd heeft. De docent komt dus te laat binnen in de les, je bent al begonnen, waarna het om 18:00 het einde van de dag van de docent is en die hem dus gewoon smeert. Echter ben je zelf nog niet klaar waarna je met je groep besluit het gewoon af te maken. Wanneer je echter het lokaal verlaat en dieper de school inloopt gaat het alarm af. Jawel, je school heeft alarmsensoren. Na dus snel richting de voordeur te lopen blijkt dat alles potdicht zit en moet je wachten op de beveiliging om de deur voor je geopent te zien worden. Let wel dat het geluid, soort gelijk aan dat van de eerste maandag van de maand, nog steeds op de achtergrond is.

Achteraf ga je dan zitten denken, doen de docenten het zo ontzettend fout. Dit is namelijk wat altijd door de studenten gesuggereerd wordt, of zijn het de studenten die het fout doen. Dit zoals de docenten vaak suggereren. Ach, hoe je het went of keert. Aan het einde van de dag zijn de docent en student gelijk aan elkaar. Volgens de groep boven hen doen ze het nooit goed. Het ministerie vindt namelijk dat de prestaties van alle twee de personen niet toerijkend zijn. Terwijl we allemaal zo druk met onze dagelijkse bezigheid bezig zijn...

Wie is er dus fout....
Juist, iedereen. Waarom is dan nu de vraag waarschijnlijk. Wel zoals eerder gemeld zijn we allemaal mensen en dus maken we allemaal fouten. Dus zolang studenten en docenten fouten maken zit het wel goed.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats

Conclusie:
Het zal zo blijven, no matter what.

Do you think I care?

In reactie op bepaalde leden:
I just love the issues of love.
Gepost door JostyRetired Leader (R) op 2-12-2005 00:59
Antwoorden:
Larsrangerb

Gewist lid

Sommige stukjes zijn heel herkenbaar, wat betreft die briefjes, op onze school staat de afdelingsleiding om 8:10 `s morgens te kijken of je wel een briefje gaat halen als je te laat bent, anders laten ze je er wel 1 halen.
Dan vraag ik me ook af of die mensen niks beters te doen hebben, maarja Plaatje.
2-12-2005 01:22
Donsniperboy

Gewist lid

LoL , heb nog niet zoveel telaat briefjes maar wel "foutjes"
Plaatje , op me raport volgens mij ook hoop dat ik nog TL kan halen
2-12-2005 07:03
Nickalicious

Gewist lid

Geen Batje?Plaatje Plaatje
Ik vond hem goed 7.5/10,
ik heb 31 uur in de week Plaatje.
En dat papierprikken komt me ook bekend voor.
2-12-2005 07:13
Rutgerino

Inactief

papierprikken zal vast leuker zijn dan kauwgom van de onderkant van de banken afhalen.
bij ons gebeurt het geregeld dat de leraar helemaal niet komt opdagen.
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
2-12-2005 19:26
Den Tom1

Gewist lid

hij is wel goed, maar die van batje zijn beter
4-12-2005 19:43
Erikje90

Gewist lid

Geen Batje wel leuke columnPlaatje
5-12-2005 08:13
Ijmuide 222

Inactief

Er zaten 2 fouten in (spelling) maar het is een heel mooi stukje tekst.

Deze is beter dan de andere van jouw, zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken, ze dan heel veel moeite zodat jij goed in de maatschappij zult overkomen.
Eigenlijk heb je helemaal gelijk, ik had eigenlijk een hekel aan sommige docenten omdat ze te streng waren, nu ik dit gelezen heb bekijk ik het opeens heel anders, heel mooi geschreven, echt waar.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
16-12-2005 17:47
Deskjet9300

Inactief

IK vind wel goeie column maar die van Drass zijn en BLIJVEN beter. Excuseert u mij voor dat antwoordt.


Toekimstige noob Deskjet9300
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
16-12-2005 21:22
Mats

Gewist lid

mooi begin, maar het is meer iets wat je gwoon zegt, niet echt een column(vind ik)
16-12-2005 21:41
Reinaert1989

Inactief

ik vind het best knap dat je dit zo kunt schrijven, maar die van Drass blijven beter.. srry

gr reinaert
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
(sk1l-edit) Je sig was way to big, zorg dat je dit op orde krijgt!(/sk1l-edit)
16-12-2005 21:54
Bobsel

Rune Member (6.9)

Ik heb 36 uur in de week... maar redelijk waar verhaal
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
17-12-2005 10:58
Antwoord 1-11 van 11 totaal.

Reageren:

Gasten mogen niet posten!