Zoek in het forum!
[Forum] -> [De Digitale Wereld: Columns] -> [Scooterboys]
Scooterboys
Scooterboys

Je kent het wel. Op een saaie maandagavond verveel je toch wel heel erg. Een vriend van je ook wel en samen besluiten jullie om maar eens een avondje te gaan karten. Op maandag is het altijd 2x rijden voor de prijs van 1. Een echte Nederlander maakt daar dan meteen gebruik van!

Samen met een big smile gaan jullie op weg met de fiets naar de kartbaan. Snelheid zit er nog niet in, maar dat komt later op de avond. Je wordt ingehaald door 2 scooters boys die met een dikke 70 je voorbij racen. Helmen in hun hand en achterop hebben ze een roze stikker met daarop beschreven " Speed for life ". Je ziet ze nog net de bocht uitgaan richting de kartbaan en gniffeld al.

Eenmaal aangekomen moet je even een formuliertje invullen. Persoonsgegevens en je Race-naam. Met grote blok letters schrijf je F1-Racer op. Dat klinkt wel goed en ziet er snel uit. Vol goede moed loop je naar de blonde kassa-muts die elke maandag avond gestrikt is om voor EUR 3,50 om een beetje leiding te geven. Na 10 minuten is ze eindelijk klaar om alle gegevens in haar computer te zetten zodat je alvast de baan kan gaan bekijken. In je ooghoeken zie je iemand uit de baan vliegen en voor je staat iemand stil omdat zijn kart is afgeslagen. Je kijkt wat somber, maar denkt toch. " Ik kan dit veel beter "

Je loopt maar alvast naar beneden want over 10 minuten moet je al racen. Veiligheid is zeer belangrijk en daarom moet je een overall aan. Deze zijn natuurlijk weer 10 maten te groot zodat je meer op een vogelverschrikker lijkt dan een snelle racer. Voor je zie je die 2 scooter rijders weer. Hun eigen helm hebben ze bij zodat het lijkt dat ze ultra snel zijn. Je pakt zelf maar 1 van die goedekope helmen van de kartbaan en doet nog een belachelijkmutsje op tegen de luizen die overal aan het rondspringen zijn die race-helmen. Je voelt ze al op je voorhoofd tikkertje spelen..

En daar ga je dan. Je mag als eerste weg en kent de baan gelukkig al goed. Driftend en plank gas maak je rondjes. De eerste achterblijver komt er al aan. Die ga je buitenlangs voorbij. Je steekt je hand nog even op om te bedenken dat hij je NIET gezien heeft... Even later zie je 1 van die scooter boys voor je.. Je denkt dit is mijn enigste kans om hem volledig voor lul te zetten zonder dat hij weet dat ik het ben. Je wacht zorgvuldig af totdat het juiste moment daar is. Een zeer langzame doordraaier zodat je echt bijna stil staat. Natuurlijk rem jij niet en knalt vol op die scooterboy. Je ziet hem nog in je vizier rond tollen tegen de vangrail. Adraline raast door je lichaam en je gaat vrolijk door, want het is maar 7 minuten voor EUR 8,00

Je moet de pits alweer in en neemt als laatste nog even een breaktest, maar wanneer je net de rem vol wil indrukken zie je die andere scooterboy net stilstaan in de pits. Je kijkt snel om je heen en ziet geen baan-medewerker. Je raast vol door en net wanneer die scooterboy wil uitstappen raak je zo hard die kart zodat hij naar achteren vliegt. Hij komt geniaal weer in zijn stoel terecht en kijkt verbaasd om zich heen. Glunderend stap je uit, want hij is meteen bang geworden. Je kijkt ook meteen naar het score bord en wat blijkt. Je hebt de 1ste tijd gereden en hebt die 2 scooterboys met 4 seconde achter je gehouden. Balend zie je ze vertrekken met hun scooterhelmpjes tussen hun schouders. Jij loopt stralend de hal binnen waar je nog even een lekkere cola-light bestelt met een rietje.

1 van de scooterboys komt naar je toe gelopen. Je verwacht het ergste en pakt alvast je plastic Flinstone knuppel. Hij vraagt aan je: " Hoe kan jij zo snel zijn? " Jij antwoord: " Ik ben 4 wielen onder me gewend ". waarop hij verbaast antwoord: " Hoezo dat, je bent pas 16? ". Je kijkt hem lachend aan en wijst naar je fiets. Buiten staat hij dan, je opoe fiets met 2 zij wieltjes!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Geld is net zoals schaamhaar, het groeit niet op mijn rug!
Gepost door DrassRune Member (6.9) op 17-11-2005 20:45
Antwoorden:
Kratos184

Gewist lid

ik snap het einde eigelijk niet echt
17-1-2006 19:01
Fiftysunit

Gewist lid

cool verhaaltje het einde owndPlaatje
22-8-2006 16:00
f

Gewist lid

Haha leuk einde en goed verhaal, geweldig Plaatje
26-8-2006 22:57
Antwoord 31-33 van 34 totaal.
Vorige 15 << >> Volgende 1

Reageren:

Gasten mogen niet posten!