Zoek in het forum!
[Forum] -> [RuneScape Revolution: Clan Nieuws] -> [Minor oops nu toch major k*t]
Minor oops nu toch major k*t
Plaatje

Hallo, lieve leden. Ik heb helaas triest nieuws.

Onze SSD die afgelopen kerst boem deed, zoals jullie konden lezen in het "Minor oops"-topic van Thul, heeft het gisterochtend finaal opgegeven. Onze innige deelneming gaat uit naar de nabestaanden (onszelf dus).

De server werd gisterochtend even uitgeschakeld, omdat Thul wilde kijken welke stoppen bij welke groep hoorde, en niet wilde riskeerde dat de server weer zou crashen omdat de stroom er af viel. Dit ging goed. Toen hij echter de server weer aanzette, bleef deze hangen tijdens het opstarten. Later bleek er een probleem te zijn met de SSD, en dat we de data ook niet meer kunnen terugkrijgen.

Inmiddels draaien we op een nieuwe SSD, met de garantie van de winkel dat ze binnen 5 minuten gratis een nieuwe regelen als ie t ook begeeft. Laten we hopen dat dat niet nodig zal zijn. De oude SSD zal worden opgestuurd naar de fabrikant.

Door deze ongelukkige samenloop van omstandigheden, zijn we nu *weer* een lading data kwijt, en niet alleen dat. Sinds de vorige oeps, namelijk, waren nog niet alle services weer actief. Inclusief de backup service. Dat betekent dat de laatste backup van de database die van even voor de vorige crash was, met kerst dus. En dat is een maand geleden.

Vandaar dat we nu met een website zitten die een maand aan invoer mist.
Het een en ander aan ongemakken is:

• Nieuwe leden die zich hebben aangemeld sinds kerst zijn *floep* geen lid meer. Dezen zullen zich opnieuw moeten aanmelden, en hun instellingen etc opnieuw moeten doen.
  • Badges gehaald sinds kerst zijn weg. Ik hoop dat jullie de screens nog hebben. Hetzelfde geldt voor Citadel torentjes (repost de screens, k zet ze wel handmatig terug in de db voor de week dat ze waren), en vergaderblaadjes (ik zal kijken wat ik hier aan kan doen. [edit]Ik heb geen lijst aanwezigen. Sorry.[/edit] [edit2]verg blaadjes uitgedeeld op basis van part/joins in logs[/edit2]).
  • De events die georganiseert zijn sinds kerst zijn weg uit het systeem, evenals de duimpjes die zijn uitgedeeld. Ik snap dat het vrijwel onmogelijk is dat de orgers hun aanwezigen ergens hebben genoteerd, als dat wel zo is zou ik ze willen vragen langs te komen op de IRC om het met mij te regelen.
  • De laatste newsflash is niet meer. Ik zal nog overleggen met het LB wat we hier mee doen. [edit]kopieren we terug over uit google cache[/edit]
  • De forums zijn een maand terug gedraaid, wat in principe niet een heel grote ramp is. [edit]clannews topics zijn teruggezet vanuit google cache[/edit]
  • De services die na de "Minor Oops" down waren zijn nu weer of nog steeds down.
  • De IRC is inmiddels up, maar zonder services. [ThulEdit]Die doen 't inmiddels weer.[/ThulEdit]

Ik hoop hierbij te hebben uitgelegd wat er mis is gegaan en wat de problemen zijn. Ongetwijfeld zou Thul dit beter kunnen, maar die is er op het moment van typen niet en het leek me toch dat een CN zo snel mogelijk nodig was. Hij zal vast nog wel aanvullen waar ik niet helemaal juist zit.

Namens het MOLteam wil ik jullie onze welgemeende excuses aanbieden voor het ongemak.

~Cat

[Edit]

LANG LEVE GOOGLE CACHE. Srsly.

[/Edit]

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Gepost door IlovearagornLeader (9) op 24-1-2012 09:56
Antwoorden:
Pttim

LedenBestuur (6, 95)

Erg vervelend allemaal. En helemaal voor Thul, want nu heeft hij er weer een lading werk bij... Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Image and video hosting by TinyPic
24-1-2012 10:05
Killer Mark6

Black Member (3, 0)

Eww balen, vooral van die badges & duimpjes, en de nieuwe leden!
Succes met fixen weer.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-1-2012 11:42
Pttim

LedenBestuur (6, 95)

Lang leve google cache idd!! Plaatje

Cat heeft alle Clan Nieuws berichten weer terug gezet en Celine en ik hebben Newsflash 45 weer online kunnen zetten! Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-1-2012 13:11
Chricke

Black Member (3, 0)

Pttim schreef:
Lang leve google cache idd!! Plaatje

Cat heeft alle Clan Nieuws berichten weer terug gezet en Celine en ik hebben Newsflash 45 weer online kunnen zetten! Plaatje

Gelukkig toch nog een beetje goed nieuws Plaatje

succes bij het fixen, en jammer van al het extra werk

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
RuneTraxx sig
24-1-2012 15:48
Gregoryw

Rune Member (6, 9)

Ah, kan gebeuren met technologie hé Plaatje

Toch goed werk om alles terug in orde te krijgen.
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-1-2012 16:59
Jmthebigman

Rune Member (6, 9)

Foutje bedankt, even apeldoorn bellen?

tffXZoRdhZc
tffXZoRdhZc

^- misschien past deze het beste hierbij ?Plaatje

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
active rs player, pro-castlewars-player between 2004-2008
24-1-2012 17:16
Pulpf

Rune Member (6, 9)

mis nog wat cita torentjes had er 17 geloof ik, een paar duimpjes maar dat komt al in orde
en men wc badge 3

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-1-2012 17:55
Pttim

LedenBestuur (6, 95)

Pulpf schreef:
mis nog wat cita torentjes had er 17 geloof ik, een paar duimpjes maar dat komt al in orde
en men wc badge 3

- Screens voor torentjes kan je opnieuw posten: gewoon met zijn allen in 1 post.
- Organisatoren van events zullen de duimpjes onieuw moeten regelen (en soms eerst hun event opnieuw op de kalender zetten) je kan altijd iemand aansporen dat te doen of tegen de organisator zeggen dat je er bij was.
- De screen voor je badge zal je opnieuw moeten posten.

PS: zelf mis ik ongeveer 80 posts op het forum Plaatje
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-1-2012 19:47
Paulus55

Rune Member (6, 9)

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
24-1-2012 20:21
Pulpf

Rune Member (6, 9)

wat paulus zegt,
en bedankt gwalch.

Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
25-1-2012 14:34
Deemril

Rune Member (6, 9)

Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar sinds dan (denk ik toch) kan ik niet meer op rsr clan via internet explorer 9. Het scherm is gewoon wit, ik kan op niet klikken. Ik heb nu FireFox geïnstalleerd en daarmee lukt het wel.

Toch even melden dacht ik...

[EDIT] Aanmelden via internet explorer lukt nu weer wel, vreemde jongens die internet browsers!
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
25-1-2012 18:08
Witte

Iron Member (1, 8)

Lastig heb ik dus ondervonden, account was dus weg.

Maar niets is onoplosbaar. En lastig gaat dus ook

Nice Job Btw.

Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
25-1-2012 18:29
Rutgerino

Black Member (3, 0)

Goed, nu klaar met de site slopen? Check 'm eens per maand, maar als jullie hem telkens slopen als ik kom kijken zie ik nooit wat nieuws Plaatje 
Sig
Medals
Badges & Vaantjes
Duimpjes
Stats
Hi chick.
28-1-2012 01:37
Antwoord 1-13 van 13 totaal.

Reageren:

Dit nieuwsbericht is te oud om nog op te mogen posten.